bullying w szkole

  Jak rozpoznać bullying i hejt? Scenariusz warsztatu psychoedukacyjnego dla nauczycieli, wychowawców, psychologów i pedagogów szkolnych

Jak rozpoznać bullying i hejt? Scenariusz warsztatu psychoedukacyjnego dla nauczycieli, wychowawców, psychologów i pedagogów szkolnych

Scenariusz warsztatu został przygotowany z myślą o nauczycielach, wychowawcach, psychologach i pedagogach, którzy na co dzień mierzą się z wyzwaniami związanymi z przemocą rówieśniczą. Spotkanie ma charakter psychoedukacyjny i łączy teorię z praktyką poprzez dyskusje, ćwiczenia grupowe oraz analizę konkretnych przypadków. Uczestnicy będą mogli pogłębić swoją wiedzę na temat zjawiska bullyingu i hejtu, zarówno w środowisku szkolnym, jak i w przestrzeni wirtualnej. Scenariusz opiera się na aktywizujących metodach pracy, takich jak burza mózgów, case study i tworzenie map myśli. Celem zajęć jest nie tylko lepsze rozpoznawanie przejawów przemocy, lecz także wypracowanie skutecznych sposobów reagowania.

Uczestnicy Nauczyciele, wychowawcy, psycholodzy i pedagodzy szkół podstawowych i ponadpodstawowych
Cele ogólne Profilaktyka hejtu i bullyingu w szkole.
Cele szczegółowe Rozwijanie umiejętności:
  • rozpoznawania zachowań mających charakter bullyingu wśród uczniów na różnych poziomach edukacji,
  • rozpoznawania zjawiska hejtu w wirtualnym życiu społeczności szkolnej,
  • adekwatnego reagowania na przejawy przemocy rówieśniczej w świecie realnym i wirtualnym,
  • opracowywania planu interwencji w przypadkach hejtu i bullyingu w szkole
Czas trwania 120 minut
Potrzebne materiały
Liczba uczestników 20 – 30 osób
Sprawdź inne serwisy