Każdemu uczniowi, u którego stwierdzono taką potrzebę, należy dostosować wymagania edukacyjne do indywidualnych potrzeb. Najczęściej dostosowania dotyczą uczniów z orzeczeniem. Sprawdź, kiedy konieczne jest dostosowanie wymagań edukacyjnych dla ucznia z opinią poradni psychologiczno-pedagogicznej. Czy dostosowanie wymagań dotyczy wszystkich uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnym, także bez orzeczenia? Dowiedz się, jakie konsekwencje może ponieść nauczyciel, który mimo zaleceń, odmawia indywidualizowania pracy z uczniem.
Z artykułu dowiesz się m.in.:
Przeczytaj również:
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna kojarzy się z działaniem specjalistycznym i wymagającym od nauczyciela dodatkowych zadań. W praktyce często wystarczają drobne zmiany w sposobie prowadzenia lekcji. Takie zmiany powinna jednak poprzedzić wnikliwa obserwacja funkcjonowania ucznia w szkole i placówce. Pozwoli ona na określenie zakresu udzielanej pomocy w formie bieżącej pracy.
Przeczytaj również artykuł:
© ePedagogika.pl - Portal dla pedagogów i wychowawców z pasją.