Współpraca nauczycieli przedmiotowych i wspomagających w klasach integracyjnych

Urszula Grygier

Doradca metodyczny ds. wspomagania szkół i przedszkoli w Gminie Miejskiej Kraków. Nauczyciel dyplomowany biologii, przyrody oraz oligofrenopedagog.
Data publikacji: 14 maja 2018 r.
Współpraca nauczycieli przedmiotowych i wspomagających w klasach integracyjnych

W klasie integracyjnej podczas lekcji współpracuje zazwyczaj dwóch nauczycieli, czyli nauczyciel przedmiotu i nauczyciel wspomagający – pedagog specjalny. To właśnie jakość współpracy tych nauczycieli decyduje o atmosferze panującej w klasie oraz efektach nauczania i wychowania i to zarówno w odniesieniu do uczniów pełnosprawnych, jak i tych o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Jeśli ta współpraca opiera się na właściwych zasadach, uzyskiwane efekty mogą czasami przekroczyć nasze oczekiwania i to w stosunku do obu integrowanych grup dzieci.

Pozostało jeszcze 98 % treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Zyskaj dostęp do portalu ePedagogika.pl

Przetestuj portal za darmo

Skorzystaj z:

  • PROFESJONALNYCH narzędzi do zajęć specjalistycznych i scenariuszy na zajęcia z uczniami, rodzicami i nauczycielami
  • INSPIRUJĄCYCH artykułów, które poszerzą Twój warsztat pedagoga
  • BOGATEJ BAZY PORAD udzielanych przez psychologów, pedagogów specjalnych i prawników
Załóż konto testowe »

Masz już dostęp? Zaloguj się:

Adres e-mail lub login:

Hasło:

Nie pamiętam hasła

Tematyka

Biblioteka pedagoga

Sprawdź inne nasze serwisy
Karta Nauczyciela od A do Z Poradnik Dyrektora Szkoły Nadzór nad działalnością szkoły Kwadrans dla dyrektora szkoły Zarządzanie przedszkolem Portal BHP Ochrona danych osobowych
wiper-pixel