Zatrudnienie nauczyciela współorganizującego kształcenie w klasie integracyjnej jest obowiązkowe. Nauczyciel ten powinien ściśle współpracować z tzw. przedmiotowcem na rzecz dzieci. To od jakości ich współpracy zależy bowiem atmosfera na lekcji oraz efektywność procesu dydaktycznego. Kim jest dla nauczyciela prowadzącego nauczyciel wspomagający? Przeczytaj artykuł i sprawdź, jak może wyglądać współpraca nauczycieli przedmiotowych i wspomagających. Dowiedz się, jak zbudować pozytywną współpracę na terenie szkoły.
Z artykułu dowiesz się m.in.:
- Na czy powinna polegać praca nauczyciela współorganizującego kształcenie integracyjne
- Z czego wynika specyfika pracy w kształceniu integracyjnym
- W jaki sposób organizować pracę na lekcji, aby nauczyciel współorganizujący kształcenie integracyjne nie był traktowany jak "nauczyciel dla dzieci z orzeczeniem"
- Co zrobić, aby poznać klasę i role, które przyjmują poszczególni uczniowie
- Czy nauczyciel współorganizujący kształcenie integracyjne powinien uczestniczyć w opracowaniu rozkładu materiału?
Przeczytaj również:
Pozostało jeszcze 95% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:
- Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
- Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
- Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
- Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
- Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.
Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się
Autor: Urszula Grygier
Doradca metodyczny ds. wspomagania szkół i przedszkoli w Gminie Miejskiej Kraków. Nauczyciel dyplomowany biologii, przyrody oraz oligofrenopedagog. Rzeczoznawca MEN w sprawie dopuszczania do użytku szkolnego podręczników nauczania. Autorka licznych artykułów oraz pu-blikacji książkowych z zakresu dydaktyki przyrody i biologii oraz problemów związanych z kształceniem uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Autorka nagrodzonego przez ORE programu nauczania biologii na III i IV etap edukacyjny oraz współautorka publikacji dotyczącej rozwijania uzdolnień przyrodniczych uczniów. Egzaminator części matematyczno-przyrodniczej egzaminu gimnazjalnego oraz konstruktor zadań egzaminacyjnych. Edukator oraz trener w oświa-cie.