Zespół Aspergera w ICD-11 – jakie nazewnictwo stosować w przypadku diagnozy zespołu Aspergera?

Marzenna Czarnocka

Autor: Marzenna Czarnocka

Dodano: 11 stycznia 2022
 Zespół Aspergera w ICD-11 – jakie nazewnictwo stosować w przypadku diagnozy zespołu Aspergera?

Od 1 stycznia 2022 r. obowiązuje Międzynarodowa Klasyfikacja Chorób ICD-11. Diagnoza autyzmu oraz diagnoza zespołu Aspergera w ICD-11 są postrzegane inaczej niż dotychczas. Rodzi to jednak pewne problemy, ponieważ w Polsce nie ma jednak jeszcze jej oficjalnego tłumaczenia. Wobec tego pojawia się pytanie, jakiej terminologii należy używać? Czy błędem jest używanie określeń „zespół Aspergera” lub "diagnoza autyzmu"? Jaką terminologię należy stosować w orzeczeniach wydawanych przez poradnie? Kiedy najważniejsze zmiany w klasyfikacji będą oficjalnie obowiązywały w Polsce?

Z artykułu dowiesz się m.in.:

  • Czy wejście w życie klasyfikacji chorób ICD-11 oznacza, że nie należy używać już terminu „zespół Aspergera”
  • Kiedy w Polsce opublikowane zostanie oficjalne tłumaczenie klasyfikacji chorób ICD-11
  • Ile czasu Polska ma na wdrożenie jedenastej rewizji Międzynarodowej Statystycznej Klasyfikacji Chorób i Problemów Zdrowotnych
  • Jak po 1 stycznia 2022 r. powinna wyglądać diagnoza autyzmu i diagnoza zespołu Aspergera

Najważniejsze zmiany w klasyfikacji opisano tutaj:

Z artykułu dowiesz się, jak postrzegany jest autyzm i zespół Aspergera w ICD-11.

Pozostało jeszcze 69% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:

  • Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
  • Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
  • Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
  • Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
  • Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.

Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Dodano: 11 stycznia 2022

Autor: Marzenna Czarnocka

Dyrektor poradni psychologiczno-pedagogicznej, wykładowca kursów dla nauczycieli i kadry zarządzającej placówek oświatowych.

Tematyka

Sprawdź inne serwisy