Strukturyzacja czasu i przestrzeni – znaczenie porządkowania przestrzeni w pracy z dzieckiem z zaburzeniami ze spektrum autyzmu

Grażyna Redlisiak

Autor: Grażyna Redlisiak

Dodano: 18 sierpnia 2020
Strukturyzacja czasu i przestrzeni – znaczenie porządkowania przestrzeni w pracy z dzieckiem z zaburzeniami ze spektrum autyzmu

Dziecko ze zdiagnozowanym autyzmem lub zespołem Aspergera (i nie tylko ono!) będzie się czuło pewnie i bezpiecz­nie w miejscu, w którym panuje ład i przewidywalna struktura. Uporządkowanie prze­strzeni szkolnej i klasowej pozwoli uczniowi sprawniej poruszać się po placówce oraz zmniejszy jego niepokój i napięcie.   Poniższy artykuł opisuje najważniejsze kwestie, na które warto zwrócić uwagę w szeroko pojętym środowisku fizycznym, aby poprawić funkcjonowanie ucznia.

Z artykułu dowiesz się m.in.:

  • Dlaczego uporządkowanie przestrzeni odgrywa istotną rolę w pracy z uczniem z zaburzeniami ze spektrum autyzmu
  • W jaki sposób zorganizować przestrzeń, w której funkcjonuje uczeń z zaburzeniami ze spektrum autyzmu
  • Na czym polega strukturyzowanie czasu, czyli porządkowanie planu dnia

Pozostało jeszcze 90% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:

  • Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
  • Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
  • Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
  • Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
  • Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.

Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Dodano: 18 sierpnia 2020

Autor: Grażyna Redlisiak

Pedagog specjalny, psychoterapeutka systemowa, autorka programów profilaktyczno-terapeutycznych, warsztatów i szkoleń. Prowadzi Ośrodek Rozwoju, Terapii i Szkoleń AMIKUR, pracuje jako pedagog i wychowawca w niepublicznej szkole podstawowej. Jako psychoterapeutka specjalizuje się w pracy z ciałem i ruchem oraz w treningach umiejętności społecznych i interpersonalnych dzieci i młodzieży z zaburzeniami rozwojowymi i emocjonalnymi oraz systemowej psychoterapii rodzin

Tematyka

Sprawdź inne serwisy