
Stanowisko psychologa szkolnego wiąże się z wieloma wyzwaniami, ale też daje ogromne możliwości wsparcia uczniów, rodziców i nauczycieli. Mimo że jego rola jest coraz lepiej rozumiana, wciąż pojawiają się pytania: czym dokładnie powinien zajmować się psycholog w szkole? Jakie zadania realizuje na co dzień? Z kim współpracuje? I wreszcie – jak odnaleźć się w tej roli, gdy jest to pierwsze doświadczenie zawodowe w środowisku szkolnym? Artykuł zawiera zbiór praktycznych wskazówek dla początkujących psychologów szkolnych. Pomoże zrozumieć, na czym polega codzienna praca w szkole, jak zaplanować działania, jak budować relacje z zespołem i jak skutecznie wspierać uczniów w różnych sytuacjach.
Z artykułu dowiesz się m.in.:
- Jakie kwalifikacje musi posiadać psycholog szkolny?
- Z którymi aktami prawa oświatowego należy zapoznać się w pierwszej kolejności?
- Jakie są najważniejsze trudności w pracy psychologa?
- Na jakie niezapowiedziane i nieplanowane sytuacje powinien być przygotowany szkolny psycholog?
- Jaką dokumentację prowadzi psycholog szkolny?
- Z jakimi instytucjami zewnętrznymi może współpracować psycholog?
- Czym różni się praca pedagoga szkolnego od pracy psychologa?
Przeczytaj również:
Obejrzyj webinar i pobierz certyfikat:
Pozostało jeszcze 92% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:
- Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
- Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
- Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
- Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
- Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.
Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się
Autor: Katarzyna Topolska
psycholog i koordynator projektów społeczno-edukacyjnych. Ukończyła psychologię na Uniwersytecie Łódzkim, pracuje jako psycholog szkolny i w praktyce prywatnej. Zajmuje się indywidualną pracą terapeutyczną z dziećmi i rodzicami, prowadzeniem warsztatów oraz szkoleń oraz pracą projektową opartą na procesie grupowym.