Klasyfikacja śródroczna pozwala na ocenę osiągnięć ucznia. W razie stwierdzenia, że poziom ten uniemożliwi lub utrudni mu kontynuowanie nauki w klasie programowo wyższej, konieczne jest podjęcie działań ukierunkowanych na uzupełnienie braków. Jakie kroki powinna podjąć szkoła, aby udzielić wsparcia uczniowi z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego? Dowiedz się, co powinien zrobić dyrektor, aby zapewnić wsparcie dla ucznia, który otrzymał ocenę niedostateczną na pierwsze półrocze.
Z artykułu dowiesz się m.in.:
- Jakie są najważniejsze aspekty wszechstronnej pomocy dla ucznia z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego?
- Na czym polega indywidualne podejście do ucznia z orzeczeniem w kontekście jego niepełnosprawności i wymagań edukacyjnych?
- Jakie działania powinna podjąć szkoła w przypadku ucznia z orzeczeniem, który otrzymał ocenę niedostateczną na pierwsze półrocze?
- Jakie są obowiązki dyrektora szkoły w kontekście nadzoru pedagogicznego nad uczniem z oceną niedostateczną?
- Jakie formy doskonalenia zawodowego powinny być rozważane dla nauczycieli pracujących z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi?
Pozostało jeszcze 81% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:
- Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
- Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
- Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
- Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
- Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.
Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się
Autor: Katarzyna Lewandowska-Staroń
Pracownik nadzoru pedagogicznego, specjalista ds. specjalnych potrzeb edukacyjnych, dostępności, trener oświaty i kompetencji miękkich, ekspert ds. awansu zawodowego nauczycieli, egzaminator z listy OKE Warszawa, trener wspomagania w rozwoju kompetencji kluczowych, terapeuta pedagogiczny, nauczyciel języka polskiego, niemieckiego, historii, edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej, pedagog opiekuńczo – wychowawczy.