Przepisy prawa oświatowego przewidują możliwość tworzenia oddziałów specjalnych dla uczniów z niepełnosprawnościami sprzężonymi, jednak stawiają pewne ograniczenia. Nie jest bowiem stworzenie takiego oddziału, do którego będą uczęszczać zarówno uczniowie z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, jak i uczniowie z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym. Sprawdź, co decyduje o możliwości łączenia uczniów z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego w oddziałach specjalnych.
Z artykułu dowiesz się m.in.:
- Jakie są maksymalne limity uczniów w różnych oddziałach specjalnych?
- Dlaczego uczniowie z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i lekkim nie są łączeni w tych samych oddziałach?
- Jakie kryteria decydują o łączeniu uczniów niepełnosprawnych w oddziałach specjalnych?
- Jakie są zasady tworzenia oddziałów dla uczniów z różnymi rodzajami niepełnosprawności?
- Jakie stanowisko zajmuje Ministerstwo Edukacji Narodowej w kwestii łączenia uczniów w oddziałach i szkołach specjalnych?
Pozostało jeszcze 74% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:
- Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
- Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
- Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
- Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
- Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.
Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się
Autor: Marzenna Czarnocka
Dyrektor poradni psychologiczno-pedagogicznej, wykładowca kursów dla nauczycieli i kadry zarządzającej placówek oświatowych.