Przepisy prawa oświatowego przewidują możliwość przyjęcia do I klasy szkoły podstawowej dziecka sześcioletniego. Powszechnie przyjmuje się, że wcześniejszym rozpoczęciem nauki powinny być objęte dzieci szczególnie uzdolnione, który osiągnęły odpowiedni poziom dojrzałości emocjonalnej. A co, jeśli wniosek o wcześniejsze przyjęcie dziecka do szkoły złoży rodzic dziecka posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego? I co, jeżeli będzie to orzeczenie wydane ze względu na niepełnosprawność intelektualną?
Pozostało jeszcze 69 % treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
Uzyskaj dostęp do portalu ePedagogika – czekają na Ciebie:
- Profesjonalne narzędzia do zajęć specjalistycznych i scenariusze na zajęcia z uczniami, rodzicami i nauczycielami
- Inspirujące artykuły, które poszerzą Twój warsztat pedagoga
- Bogata baza porad udzielanych przez psychologów, pedagogów specjalnych
i prawników
Uzyskaj dostęp do portalu »
Masz już dostęp?Zaloguj się
Autor: Marzenna Czarnocka
Dyrektor poradni psychologiczno-pedagogicznej, wykładowca kursów dla nauczycieli i kadry zarządzającej placówek oświatowych.