O promowaniu do klasy programowo wyższej i ukończeniu szkoły przez ucznia posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na niepełnosprawność intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym postanawia rada pedagogiczna, uwzględniając ustalenia zawarte w indywidualnym programie edukacyjno-terapeutycznym.
Z artykułu dowiesz się m.in.:
- Kto decyduje o promowaniu ucznia z niepełnosprawnością intelektualną do klasy wyższej?
- Jakie są warunki ukończenia szkoły przez ucznia z umiarkowaną lub znaczną niepełnosprawnością intelektualną?
- Jakie uchwały podejmuje rada pedagogiczna w sprawie uczniów z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego?
- Jakie warunki muszą być spełnione, aby rada pedagogiczna mogła podjąć uchwałę o promowaniu lub ukończeniu szkoły przez ucznia z niepełnosprawnością intelektualną?
- Na czym polega odrębna klasyfikacja ucznia z umiarkowaną lub znaczną niepełnosprawnością intelektualną?
- Jakie elementy uwzględnia się w rocznej klasyfikacji dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną?
Pozostało jeszcze 84% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:
- Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
- Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
- Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
- Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
- Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.
Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się
Autor: Marzenna Czarnocka
Dyrektor poradni psychologiczno-pedagogicznej, wykładowca kursów dla nauczycieli i kadry zarządzającej placówek oświatowych.