W klasie ogólnodostępnej, liczącej 24 uczniów, uczy się czworo uczniów wymagających zróżnicowanej pomocy psychologiczno-pedagogicznej, w tym trójka dzieci posiada orzeczenia z poradni. Czy zasadne jest umieszczanie w jednej klasie tak dużej grupy dzieci wymagających pomocy?
Z artykułu dowiesz się m.in.:
- Ilu uczniów objętych pomocą psychologiczno-pedagogiczną może uczęszczać do jednej klasy ogólnodostępnej
- Kto decyduje o przypisaniu ucznia do konkretnego oddziału
- Jakie wsparcie można zapewnić klasie, do której uczęszczają uczniowie wymagający wsparcia
Pozostało jeszcze 88% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:
- Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
- Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
- Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
- Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
- Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.
Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się
Autor: Marzenna Czarnocka
Dyrektor poradni psychologiczno-pedagogicznej, wykładowca kursów dla nauczycieli i kadry zarządzającej placówek oświatowych.