Autor: Marzenna Czarnocka
Dodano: 29 października 2021
Kształcenie ucznia z niepełnosprawnością powinno odbywać się na podstawie indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego. IPET powinien określać zakres dostosowania wymagań edukacyjnych niezbędnych do otrzymania poszczególnych śródrocznych i rocznych ocen klasyfikacyjnych z zajęć edukacyjnych, wynikających z realizowanego przez nauczyciela programu nauczania. Dostosowania mają być odpowiednie do potrzeb ucznia, w tym programu nauczania zawodu oraz praktyk zawodowych. Czy dostosowanie dotyczy także egzaminu zawodowego oraz matury?
Z artykułu dowiesz się m.in.:
- Który dokument określa zakres i sposób dostosowania wymagań edukacyjnych
- W którym akcie prawnym określono zasady dostosowania przeprowadzania egzaminów
- Jak dostosowuje się warunki zdawania egzaminów do potrzeb uczniów z niepełnosprawnością
Przeczytaj również:
Pozostało jeszcze 81% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:
- Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
- Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
- Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
- Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
- Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.
Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się
Dodano: 29 października 2021
Autor: Marzenna Czarnocka
Dyrektor poradni psychologiczno-pedagogicznej, wykładowca kursów dla nauczycieli i kadry zarządzającej placówek oświatowych.