Objęcie ucznia kształceniem specjalnym nie oznacza, że do szkoły nie będą dostarczane inne dokumenty z poradni psychologiczno-pedagogicznej. Najczęściej oprócz orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego, do szkoły przynoszone są opinie o potrzebie objęcia ucznia pomocą psychologiczno-pedagogiczną. W artykule wyjaśniamy, jakie kroki podjąć, jeżeli uczeń objęty kształceniem specjalnym otrzyma dodatkowo opinię o specyficznych trudnościach w uczeniu się. Czy dostarczenie opinii z poradni psychologiczno-pedagogicznej oznacza, że trzeba ponownie dokonać WOPFU i zmodyfikować IPET?
Z artykułu dowiesz się m.in.:
- Czy opinia o specyficznych trudnościach w uczeniu się wpływa na IPET?
- Czy po otrzymaniu dodatkowej opinii z poradni ponowne konieczna jest WOPFU?
- Jakie zmiany mogą być potrzebne w IPET po otrzymaniu dodatkowej opinii?
- Jakie obszary powinny być uwzględnione w zaktualizowanym WOPFU i IPET?
Pozostało jeszcze 85% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:
- Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
- Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
- Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
- Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
- Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.
Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się
Autor: Katarzyna Lewandowska-Staroń
Pracownik nadzoru pedagogicznego, specjalista ds. specjalnych potrzeb edukacyjnych, dostępności, trener oświaty i kompetencji miękkich, ekspert ds. awansu zawodowego nauczycieli, egzaminator z listy OKE Warszawa, trener wspomagania w rozwoju kompetencji kluczowych, terapeuta pedagogiczny, nauczyciel języka polskiego, niemieckiego, historii, edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej, pedagog opiekuńczo – wychowawczy.