WOPFU i IPET opracowuje się dla uczniów posiadających przeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego. Przepisy określające zawartość dokumentu nie wskazują na to, aby zamieszczać w nim informacje o objęciu rodzica procedurą Niebieskie Karty. Nie oznacza to jednak, że fakt ten może zostać pominięty. Sprawdź, na co musi zwrócić uwagę zespół opracowujący IPET dla ucznia, który wychowuje się w rodzinie objęcie procedurą Niebieskie Karty.
Z artykułu dowiesz się m.in.:
- Czy fakt objęcia rodzica procedurą Niebieskie Karty jest rejestrowany w IPET?
- Jakie działania na rzecz wsparcia ucznia i jego rodziców należy uwzględnić w IPET, jeśli rodzina jest objęta procedurą Niebieskie Karty?
- Jakie są zadania zespołu nauczycieli i specjalistów w diagnostyce i planowaniu skutecznej pomocy dla uczniów posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego.
Pozostało jeszcze 84% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:
- Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
- Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
- Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
- Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
- Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.
Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się
Autor: Katarzyna Lewandowska-Staroń
Pracownik nadzoru pedagogicznego, specjalista ds. specjalnych potrzeb edukacyjnych, dostępności, trener oświaty i kompetencji miękkich, ekspert ds. awansu zawodowego nauczycieli, egzaminator z listy OKE Warszawa, trener wspomagania w rozwoju kompetencji kluczowych, terapeuta pedagogiczny, nauczyciel języka polskiego, niemieckiego, historii, edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej, pedagog opiekuńczo – wychowawczy.