Niemal każdy zna kogoś, kogo umiejętności w zakresie percepcji wzrokowej w jakimś zakresie odbiegają od przeciętności. Na jednym krańcu tego kontinuum znajdują się osoby z zaburzeniem owej percepcji, np. dysgrafią czy dysleksją, a na przeciwnym ci, którzy są mistrzami w wypatrywaniu detali czy szybkim układaniu liczących dziesiątki tysięcy elementów puzzli. W jaki sposób terapeuci integracji sensorycznej mogą wspomóc dziecko z deficytami w zakresie percepcji wzrokowej?
Z artykułu dowiesz się:
- Co oznacza pojęcie „percepcja wzrokowa”?
- Jakie są aspekty percepcji wzrokowej?
- Jakie są rodzaje i objawy zaburzeń percepcji wzrokowej?
- W jakim wieku rozwój percepcji wzrokowej przebiega w sposób najintensywniejszy?
- Jakie czynniki mogą wpływać na zaburzenie w rozwoju rozpoznawania i różnicowania bodźców wzrokowych?
- W jaki sposób zaburzenie omawianej percepcji zmysłowej wpływa na jakość nauki czytania i pisania?
- Jakie ćwiczenia i gry można wykorzystać do treningu percepcji wzrokowej?
Przeczytaj również:
Pozostało jeszcze 89% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:
- Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
- Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
- Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
- Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
- Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.
Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się
Autor: Magdalena Kokot-Rybińska
Neurologopeda, tyflopedagog, psycholog. Doktorantka Filologicznych Studiów Doktoranckich na Uniwersytecie Gdańskim. Wykładowca, szkoleniowiec oraz działaczka społeczna na rzecz osób z niepełnosprawnościami. Jej zainteresowania terapeutyczne i naukowe związane są z zagadnieniami z zakresu diagnozy i terapii mowy i komunikacji dzieci z niepełnosprawnością wzroku, rehabilitacji głosu (osoby laryngektomowane), komunikacji i mowy osób dorosłych.