Zaburzenia percepcji wzrokowej – rodzaje, objawy, terapia

Magdalena Kokot-Rybińska

Autor: Magdalena Kokot-Rybińska

Dodano: 16 sierpnia 2024
  Zaburzenia percepcji wzrokowej – rodzaje, objawy, terapia

Niemal każdy zna kogoś, kogo umiejętności w zakresie percepcji wzrokowej w jakimś zakresie odbiegają od przeciętności. Na jednym krańcu tego kontinuum znajdują się osoby z zaburzeniem owej percepcji, np. dysgrafią czy dysleksją, a na przeciwnym ci, którzy są mistrzami w wypatrywaniu detali czy szybkim układaniu liczących dziesiątki tysięcy elementów puzzli. W jaki sposób terapeuci integracji sensorycznej mogą wspomóc dziecko z deficytami w zakresie percepcji wzrokowej?

Z artykułu dowiesz się:

  • Co oznacza pojęcie „percepcja wzrokowa”?
  • Jakie są aspekty percepcji wzrokowej?
  • Jakie są rodzaje i objawy zaburzeń percepcji wzrokowej?
  • W jakim wieku rozwój percepcji wzrokowej przebiega w sposób najintensywniejszy?
  • Jakie czynniki mogą wpływać na zaburzenie w rozwoju rozpoznawania i różnicowania bodźców wzrokowych?
  • W jaki sposób zaburzenie omawianej percepcji zmysłowej wpływa na jakość nauki czytania i pisania?
  • Jakie ćwiczenia i gry można wykorzystać do treningu percepcji wzrokowej?

Przeczytaj również: 

Pozostało jeszcze 89% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:

  • Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
  • Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
  • Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
  • Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
  • Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.

Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Dodano: 16 sierpnia 2024

Autor: Magdalena Kokot-Rybińska

Neurologopeda, tyflopedagog, psycholog. Doktorantka Filologicznych Studiów Doktoranckich na Uniwersytecie Gdańskim. Wykładowca, szkoleniowiec oraz działaczka społeczna na rzecz osób z niepełnosprawnościami. Jej zainteresowania terapeutyczne i naukowe związane są z zagadnieniami z zakresu diagnozy i terapii mowy i komunikacji dzieci z niepełnosprawnością wzroku, rehabilitacji głosu (osoby laryngektomowane), komunikacji i mowy osób dorosłych.

Tematyka

Sprawdź inne serwisy