
Jak skutecznie wspierać dziecko z mózgowym porażeniem dziecięcym, które zmaga się z trudnościami w przetwarzaniu bodźców zmysłowych? Niniejszy artykuł to praktyczne i merytoryczne kompendium wiedzy dla każdego terapeuty SI, nauczyciela wspomagającego czy fizjoterapeuty pracującego z dziećmi z MPD. Opisujemy nie tylko charakterystyczny profil sensoryczny, ale też konkretne techniki terapeutyczne, które wpływają na poprawę kontroli posturalnej i czucia głębokiego. Przedstawiamy również model skutecznej współpracy interdyscyplinarnej, która znacząco podnosi jakość życia i funkcjonowania dziecka.
Z artykułu dowiesz się:
- Jak wygląda profil sensoryczny dziecka z mózgowym porażeniem dziecięcym i jakie znaczenie ma dla planowania terapii?
- Które techniki integracji sensorycznej wspierają kontrolę posturalną i propriocepcję u dzieci z MPD?
- Jakie konkretne ćwiczenia warto wdrożyć, aby poprawić równowagę, napięcie mięśniowe i planowanie ruchu?
- Na czym polega skuteczna współpraca terapeuty SI, fizjoterapeuty i nauczyciela wspomagającego w pracy z dzieckiem z MPD?
- W jaki sposób wprowadzać elementy terapii SI do środowiska edukacyjnego, aby zwiększyć samodzielność i komfort dziecka?
Pozostało jeszcze 93% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:
- Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
- Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
- Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
- Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
- Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.
Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się
Autor: Anita Buda, Maria Wójcik
Absolwentki AWF im. Bronisława Czecha w Krakowie (Anita – na kierunku terapia zajęciowa, Maria – na kierunku fizjoterapia). Terapeutki Integracji Sensorycznej.