Integracja sensoryczna u dziecka z mózgowym porażeniem dziecięcym (MPD): profil sensoryczny, terapia i współpraca interdyscyplinarna 

Anita Buda, Maria Wójcik

Autor: Anita Buda, Maria Wójcik

Dodano: 11 czerwca 2025
  Integracja sensoryczna u dziecka z mózgowym porażeniem dziecięcym (MPD): profil sensoryczny, terapia i współpraca interdyscyplinarna

Jak skutecznie wspierać dziecko z mózgowym porażeniem dziecięcym, które zmaga się z trudnościami w przetwarzaniu bodźców zmysłowych? Niniejszy artykuł to praktyczne i merytoryczne kompendium wiedzy dla każdego terapeuty SI, nauczyciela wspomagającego czy fizjoterapeuty pracującego z dziećmi z MPD. Opisujemy nie tylko charakterystyczny profil sensoryczny, ale też konkretne techniki terapeutyczne, które wpływają na poprawę kontroli posturalnej i czucia głębokiego. Przedstawiamy również model skutecznej współpracy interdyscyplinarnej, która znacząco podnosi jakość życia i funkcjonowania dziecka.

Z artykułu dowiesz się:

  • Jak wygląda profil sensoryczny dziecka z mózgowym porażeniem dziecięcym i jakie znaczenie ma dla planowania terapii?
  • Które techniki integracji sensorycznej wspierają kontrolę posturalną i propriocepcję u dzieci z MPD?
  • Jakie konkretne ćwiczenia warto wdrożyć, aby poprawić równowagę, napięcie mięśniowe i planowanie ruchu?
  • Na czym polega skuteczna współpraca terapeuty SI, fizjoterapeuty i nauczyciela wspomagającego w pracy z dzieckiem z MPD?
  • W jaki sposób wprowadzać elementy terapii SI do środowiska edukacyjnego, aby zwiększyć samodzielność i komfort dziecka?

Pozostało jeszcze 93% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:

  • Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
  • Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
  • Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
  • Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
  • Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.

Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Dodano: 11 czerwca 2025

Autor: Anita Buda, Maria Wójcik

Absolwentki AWF im. Bronisława Czecha w Krakowie (Anita – na kierunku terapia zajęciowa, Maria – na kierunku fizjoterapia). Terapeutki Integracji Sensorycznej.

Tematyka

Sprawdź inne serwisy