Harmonogram czynności związanych z rekrutacją do przedszkoli i oddziałów przedszkolnych na rok 2020/2021
CZYNNOŚCI POPRZEDZAJĄCE WSZCZĘCIE POSTĘPOWANIA REKRUTACYJNEGO |
|||
LP. |
ZADANIE |
KTO |
TERMIN |
1. |
Odebranie od rodziców deklaracji o kontynuowaniu wychowania przedszkolnego w danym przedszkolu od rodziców dzieci uczęszczających do przedszkola |
dyrektor przedszkola |
nie później niż 7 dni przed rozpoczęciem postępowania rekrutacyjnego |
2. |
Ustalenie liczby wolnych miejsc na rok 2020/2021 |
dyrektor przedszkola |
przed rozpoczęciem postępowania rekrutacyjnego |
3. |
Podanie do publicznej wiadomości harmonogramu czynności w postępowaniu rekrutacyjnym |
organ prowadzący |
do 31 stycznia 2020 r. |
POSTĘPOWANIE REKRUTACYJNE |
|||
4. |
Wydanie zarządzenia w sprawie informacji o terminach rekrutacji |
dyrektor przedszkola |
po podaniu publicznej wiadomości harmonogramu czynności w postępowaniu rekrutacyjnym przez organ prowadzący |
5. |
Odebranie wniosków o przyjęcie dziecka do przedszkola wraz z załącznikami o których mowa w art. 149 i 150 ustawy prawo oświatowe |
dyrektor przedszkola |
wyznaczony przez organ prowadzący |
6. |
Powołanie komisji rekrutacyjnej oraz wyznaczenie jej przewodniczącego UWAGA: w skład komisji rekrutacyjnej nie może wchodzić:
|
dyrektor przedszkola |
przed rozpoczęciem prac komisji |
7. |
Sporządzanie protokołów posiedzeń komisji rekrutacyjnej |
komisja rekrutacyjna |
na każdym posiedzeniu |
8. |
Analiza wniosków o przyjęcie dziecka do przedszkola, dokonanie rekrutacji na podstawie kryteriów postępowania rekrutacyjnego oraz dokumentów niezbędnych do potwierdzenia tych kryteriów. UWAGA: przewodniczący komisji może żądać od rodziców przedłożenia dokumentów potwierdzających spełnienie kryteriów rekrutacyjnych, oprócz tego, w razie wątpliwości, może zwrócić się do wójta/burmistrza/prezydenta miasta o potwierdzenie tych okoliczności |
komisja rekrutacyjna |
wyznaczony przez organ prowadzący |
9. |
Ustalenie wyników postępowania rekrutacyjnego i podanie do publicznej wiadomości listy dzieci zakwalifikowanych i dzieci niezakwalifikowanych |
komisja rekrutacyjna |
wyznaczony przez organ prowadzący |
10. |
Złożenie dokumentów wymaganych do przyjęcia dziecka do przedszkola, w szczególności potwierdzenia zamiaru zapisania dziecka do przedszkola |
rodzice dziecka |
wyznaczony przez organ prowadzący |
11. |
Ogłoszenie listy dzieci przyjętych i nieprzyjętych do przedszkola |
komisja rekrutacyjna |
wyznaczony przez organ prowadzący |
POSTĘPOWANIE UZUPEŁNIAJĄCE |
|||
12. |
Odebranie wniosków o przyjęcie do przedszkola dziecka zamieszkałego poza obszarem danej gminy wraz z załącznikami o których mowa w art. 149 i 150 ustawy Prawo oświatowe |
Dyrektor przedszkola |
wyznaczony przez organ prowadzący |
13. |
Analiza wniosków o przyjęcie dziecka do przedszkola |
komisja rekrutacyjna |
wyznaczony przez organ prowadzący |
14. |
Ustalenie wyników postępowania uzupełniającego i podanie do publicznej wiadomości listy dzieci zakwalifikowanych i dzieci niezakwalifikowanych w postępowaniu uzupełniającym |
komisja rekrutacyjna |
wyznaczony przez organ prowadzący |
15. |
Złożenie dokumentów wymaganych do przyjęcia dziecka do przedszkola, w szczególności potwierdzenia zamiaru zapisania dziecka do przedszkola |
rodzice dziecka |
wyznaczony przez organ prowadzący |
16. |
Podanie do publicznej wiadomości listy dzieci przyjętych i dzieci nieprzyjętych w postępowaniu uzupełniającym |
komisja rekrutacyjna |
wyznaczony przez organ prowadzący |
17. |
Przekazanie organowi prowadzącemu informacji o nieprzyjęciu do przedszkola dziecka któremu gmina ma obowiązek zapewnić możliwość skorzystania z wychowania przedszkolnego, zgłoszonego do przedszkola podczas rekrutacji |
dyrektor przedszkola |
bez zbędnej zwłoki po zakończeniu rekrutacji |
ODWOŁANIE OD DECYZJI KOMISJI REKRUTACYJNEJ |
|||
18. |
Złożenie wniosku o sporządzenie uzasadnienia rozstrzygnięcia o nieprzyjęciu dziecka do przedszkola UWAGA: niezłożenie wniosku uniemożliwia wniesienie odwołania od decyzji komisji rekrutacyjnej |
rodzice dziecka |
7 dni od podania do publicznej wiadomości listy dzieci przyjętych i dzieci nieprzyjętych |
19. |
Sporządzenie uzasadnienia rozstrzygnięcia o nieprzyjęciu dziecka do przedszkola |
komisja rekrutacyjna |
5 dni od otrzymania wniosku |
20. |
Wniesienie do dyrektora przedszkola odwołania od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej |
rodzice dziecka |
7 dni od otrzymania pisemnego uzasadnienia decyzji komisji rekrutacyjnej |
21. |
Wydanie decyzji administracyjnej dotyczącej odwołania od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej |
dyrektor przedszkola |
7 dni od otrzymania odwołania |
22. |
Skarga na decyzję dyrektora przedszkola do sądu administracyjnego |
rodzice dziecka |
30 dni od otrzymania decyzji dyrektora przedszkola |