W Ministerstwie Edukacji Narodowej odbyły się spotkania z przedstawicielami Europejskiej Agencji do spraw Specjalnych Potrzeb i Edukacji Włączającej oraz Komisji Europejskiej, rozpoczynające projekt „Wspieranie podnoszenia jakości edukacji włączającej w Polsce”. Możemy się więc spodziewać, że w najbliższych miesiącach ukażą się zmiany legislacyjne i nowe założenia dotyczące edukacji włączającej.
Projekt, realizowany w ramach Programu Wsparcia Reform Strukturalnych Komisji Europejskiej, polega na zapewnieniu doradztwa eksperckiego realizowanego przez Europejską Agencję na wniosek MEN. Jego celem jest wykorzystanie wiedzy eksperckiej oraz doświadczeń i rozwiązań innych krajów w przygotowaniu rekomendacji dotyczących zarówno zmian legislacyjnych, jak i działań sprzyjających wdrożeniu edukacji włączającej w codziennej praktyce polskich placówek.
W ministerstwie edukacji odbyły się spotkania z rodzicami i uczniami, nauczycielami i dyrektorami przedszkoli i szkół oraz przedstawicielami organizacji pozarządowych działających na rzecz osób ze specjalnymi potrzebami i przedstawicielami szeroko rozumianego systemu wsparcia (poradni psychologiczno-pedagogicznych, szkół i ośrodków specjalnych, placówek doskonalenia nauczycieli, bibliotek pedagogicznych, kuratoriów oświaty, uczelni wyższych). Spotkania miały za zadanie zebranie informacji zarówno o napotykanych problemach, jak i dobrze funkcjonujących rozwiązaniach oraz przykładach dobrych praktyk w zakresie kształcenia dzieci i młodzieży ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi z punktu widzenia różnych podmiotów.
Źródło: