Jak odpowiadać na zróżnicowane potrzeby edukacyjne uczniów z Ukrainy?

Dodano: 17 października 2022
Jak odpowiadać na zróżnicowane potrzeby edukacyjne uczniów z Ukrainy?

Ośrodek Rozwoju Edukacji, odnosząc się do szczególnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych uczniów doświadczonych traumatycznie w następstwie konfliktu zbrojnego w Ukrainie, proponuje publikację ukazującą kontekst zróżnicowanych potrzeb edukacyjnych uczniów migrujących z Ukrainy w korelacji z działaniami z zakresu wdrażania edukacji włączającej do polskiego systemu oświaty.

Publikację Zróżnicowane potrzeby edukacyjne uczniów z Ukrainy. Jak na nie odpowiadać? można pobrać ze strony internetowej Ośrodka Rozwoju Edukacji.

Z materiałów udostępnionych przez ORE dowiesz się m.in.:

  • Czy i jak nauczyciel w polskiej szkole może budować konstruktywną strategię w odpowiedzi na potrzeby uczniów z Ukrainy?
  • Działania, które może przedsięwziąć każdy nauczyciel czy wychowawca wobec dziecka uchodźczego oraz wskazania, które w takiej sytuacji mogą się okazać przydatne w ich pracy.
Zachęcamy również do przeczytania artykułu Klasa o zróżnicowanym poziomie – jak pracować, oceniać i motywować uczniów, który został przywołany w publikacji ORE w części dotyczącej poznawania potrzeb uczniów. 

Tematyka

Sprawdź inne serwisy