Organizacja i wdrażanie zajęć w ramach zindywidualizowanej ścieżki kształcenia w teorii i praktyce

Autor: Elżbieta Górka

Dodano: 18 sierpnia 2020
Zindywidualizowana ścieżka kształcenia

W ostatnich latach jednym z kluczowych zadań szkoły i celów do osiągnięcia przez nauczycieli jest pełne włączanie uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w grupę rówieśniczą. To wiedza i umiejętności nauczycieli i wychowawców sprawiają, że kształcenie jest efektywne i najlepiej dostosowane do potrzeb uczniów. W artykule znajdziecie odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania dotyczące organizacji zindywidualizowanej ścieżki kształcenia oraz wskazówki – jak zorganizować zajęcia w razie wystąpienia w szkole trudności organizacyjnych.

Z artykułu dowiesz się m.in.:

  • Jakie formy indywidualizacji kształcenia można realizować w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej
  • Na czym polega wsparcie w formie zindywidualizowanej ścieżki kształcenia
  • Jak dokumentować prowadzenie zajęć w ramach zindywidualizowanej ścieżki kształcenia

Poznasz również trzy propozycje dotyczące organizacji zindywidualizowanej ścieżki kształcenia w razie pojawienia się trudności organizacyjnych z zapewnieniem realizacji zajęć z języka polskiego.

Pozostało jeszcze 89% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:

  • Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
  • Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
  • Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
  • Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
  • Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.

Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Dodano: 18 sierpnia 2020

Autor: Elżbieta Górka

Absolwentka pedagogiki na Uniwersytecie Wrocławskim, ukończyła również studia podyplomowe Kształcenie Integracyjne - Akademia Pedagogiki Specjalnej im. M. Grzegorzewskiej, Warszawa, a także jest terapeutą metody Marii Montessori. Posiada 24-letni staż pracy w tym przez 18 lat pełniła funkcję wicedyrektora w w Szkole Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi w Piotrkowie Trybunalskim. Ekspert w zakresie: pedagogiki, kształcenia integracyjnego, terapii, wpisana na listę MEN. Obecnie wizytator ds. specjalnych potrzeb edukacyjnych KO Łódź, Delegatura Piotrków Trybunalski

Tematyka

Sprawdź inne serwisy