Nadzór pedagogiczny w poradni psychologiczno-pedagogicznej – plan nadzoru, realizacja, sprawozdanie dyrektora

Marzenna Czarnocka

Autor: Marzenna Czarnocka

Dodano: 29 sierpnia 2024
Nadzór pedagogiczny w poradni psychologiczno-pedagogicznej – plan nadzoru, realizacja, sprawozdanie dyrektora

Poradnie psychologiczno-pedagogiczne pełnią szczególną rolę w systemie oświaty. Zapewniają wsparcie dla uczniów, nauczycieli i rodziców. Nadzór pedagogiczny prowadzony w poradni powinien w związku z tym być mechanizmem gwarantującym nie tylko efektywność działania placówki, ale jednocześnie wspierającym jakość i skuteczność procesu nauczania-uczenia się i wychowania, z uwzględnieniem potrzeb wszystkich podmiotów zaangażowanych w proces edukacji. 

Nadzór pedagogiczny może pomóc w identyfikacji problemów w środowisku, w którym funkcjonuje poradnia, ułatwić dyrektorowi i specjalistom skuteczne ich rozwiązywania i pomóc w poszukiwaniu nowych strategii działania odpowiednio do rozpoznanych potrzeb. Ponadto może również przyczynić się do poprawy klimatu i kultury organizacyjnej poradni opartej na wspólnych wartościach, promowaniu współpracy i otwartej komunikacji oraz tworzeniu środowiska sprzyjającego rozwojowi osób i instytucji. Dlatego też nadzór pedagogiczny nie może być postrzegany jako izolowane działanie dyrektora, ale powinien być procesem porządkującym i koordynującym przebieg realizacji wszystkich zadań poradni w różnych obszarach i kontekstach jej działania.

Z artykułu dowiesz się min.:

  • Jakie jest znaczenie poradni psychologiczno-pedagogicznych w systemie oświaty?
  • Jakie są główne formy nadzoru pedagogicznego w poradniach psychologiczno-pedagogicznych?
  • Jakie są podstawowe metody działania dyrektora podczas prowadzenia nadzoru pedagogicznego?
  • Jakie elementy powinny być uwzględnione w planie nadzoru pedagogicznego?
  • Co to jest „tematyka kontroli” i dlaczego warto ją uwzględnić w planie nadzoru?
  • Jakie są obowiązkowe elementy planu nadzoru pedagogicznego?
  • Jakie są przykłady działań dyrektora związanych z prowadzeniem nadzoru w określonych terminach?
  • W jaki sposób dyrektor wykorzystuje wyniki nadzoru do doskonalenia pracy placówki?
  • Która dokumentacja może być przydatna w procesie nadzoru?

W artykule znajdziesz również przykładowy harmonogram działania dyrektora w związku z prowadzeniem nadzoru.

Pobierz również:

Pozostało jeszcze 92% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:

  • Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
  • Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
  • Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
  • Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
  • Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.

Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Dodano: 29 sierpnia 2024

Autor: Marzenna Czarnocka

Dyrektor poradni psychologiczno-pedagogicznej, wykładowca kursów dla nauczycieli i kadry zarządzającej placówek oświatowych.

Tematyka

Sprawdź inne serwisy