Ośrodki rewalidacyjno-wychowawcze są placówkami, w których strukturze nie ma szkoły, w związku z tym pobyt w ośrodku jest umożliwieniem dziecku realizacji obowiązku szkolnego. Jak w takim razie traktować ucznia, który uczęszcza na zajęcia właśnie w takim ośrodku? Czy należy wpisać go do dziennika lekcyjnego klasy? Kto klasyfikuje ucznia i wystawia świadectwo promocyjne?
Z artykułu dowiesz się m.in.:
- Jak realizowany jest obowiązek szkolny w ośrodkach rewalidacyjno-wychowawczych i co to oznacza dla ucznia i jego rodziców?
- Kto odpowiada za klasyfikację i promocję ucznia realizującego naukę poza tradycyjnym systemem szkolnym?
- Jak wygląda współpraca między szkołą macierzystą a ośrodkiem w zakresie oceny postępów ucznia?
Pozostało jeszcze 83% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:
- Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
- Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
- Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
- Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
- Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.
Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się
Autor: Marzenna Czarnocka
Dyrektor poradni psychologiczno-pedagogicznej, wykładowca kursów dla nauczycieli i kadry zarządzającej placówek oświatowych.