Zajęcia socjoterapeutyczne – wspólne zajęcia dla uczniów z różnych etapów edukacyjnych

Marzenna Czarnocka

Autor: Marzenna Czarnocka

Dodano: 12 lutego 2025
  Zajęcia socjoterapeutyczne – wspólne zajęcia dla uczniów z różnych etapów edukacyjnych

W organizacji zajęć socjoterapeutycznych dla uczniów z orzeczeniami o zagrożeniu niedostosowaniem społecznym kluczowym wyzwaniem jest odpowiedni dobór grupy. W artykule wyjaśniamy, jaką rolę odgrywa wiek uczestników i wyjaśnia, dlaczego nie jest zalecane łączenie uczniów z różnych etapów edukacyjnych. Autorka wskazuje, jakie zagrożenia mogą wynikać z nadmiernego zróżnicowania wiekowego i kiedy taka organizacja zajęć może stać się barierą w osiągnięciu założonych celów terapeutycznych.

Z artykułu dowiesz się m.in.:

  • Czy prawo oświatowe reguluje zasady doboru uczniów na zajęcia socjoterapeutyczne?
  • Jak różnica w wieku uczestników wpływają na dynamikę grupy i realizację celów terapeutycznych?
  • Kiedy można dopuścić łączenie uczniów w różnym wieku na zajęciach socjoterapeutycznych, a kiedy jest to niezalecane?

Pozostało jeszcze 78% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:

  • Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
  • Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
  • Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
  • Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
  • Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.

Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Dodano: 12 lutego 2025

Autor: Marzenna Czarnocka

Dyrektor poradni psychologiczno-pedagogicznej, wykładowca kursów dla nauczycieli i kadry zarządzającej placówek oświatowych.

Tematyka

Sprawdź inne serwisy