Dostosowanie wymagań edukacyjnych dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym

Marzenna Czarnocka

Autor: Marzenna Czarnocka

Dodano: 18 kwietnia 2025
  Dostosowanie wymagań edukacyjnych dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym

Wymagania edukacyjne stanowią ważny element organizacji procesu nauczania i oceniania, jednak ich formułowanie w przypadku uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym budzi wątpliwości nauczycieli. Czy należy je tworzyć odrębnie, czy wystarczające jest dostosowanie treści wynikających z podstawy programowej i programu nauczania? W artykule wyjaśniamy, jak w praktyce rozumieć obowiązki nauczycieli w tym zakresie i jak je realizować zgodnie z przepisami prawa oświatowego.

Z artykułu dowiesz się m.in.:

  • Czy nauczyciel musi tworzyć odrębne wymagania edukacyjne dla ucznia z umiarkowaną lub znaczną niepełnosprawnością intelektualną?
  • Jak zgodnie z prawem dostosować wymagania edukacyjne do możliwości ucznia objętego kształceniem specjalnym?
  • Jakie informacje o wymaganiach edukacyjnych nauczyciel musi przekazać rodzicom i uczniowi na początku roku szkolnego?
  • Jak IPET wpływa na formułowanie wymagań edukacyjnych i ocenianie ucznia z niepełnosprawnością intelektualną?
  • Na czym polega indywidualizacja pracy nauczyciela z uczniem z umiarkowaną lub znaczną niepełnosprawnością?

Pozostało jeszcze 85% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:

  • Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
  • Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
  • Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
  • Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
  • Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.

Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Dodano: 18 kwietnia 2025

Autor: Marzenna Czarnocka

Dyrektor poradni psychologiczno-pedagogicznej, wykładowca kursów dla nauczycieli i kadry zarządzającej placówek oświatowych.

Tematyka

Sprawdź inne serwisy