
Wymagania edukacyjne stanowią ważny element organizacji procesu nauczania i oceniania, jednak ich formułowanie w przypadku uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym budzi wątpliwości nauczycieli. Czy należy je tworzyć odrębnie, czy wystarczające jest dostosowanie treści wynikających z podstawy programowej i programu nauczania? W artykule wyjaśniamy, jak w praktyce rozumieć obowiązki nauczycieli w tym zakresie i jak je realizować zgodnie z przepisami prawa oświatowego.
Z artykułu dowiesz się m.in.:
- Czy nauczyciel musi tworzyć odrębne wymagania edukacyjne dla ucznia z umiarkowaną lub znaczną niepełnosprawnością intelektualną?
- Jak zgodnie z prawem dostosować wymagania edukacyjne do możliwości ucznia objętego kształceniem specjalnym?
- Jakie informacje o wymaganiach edukacyjnych nauczyciel musi przekazać rodzicom i uczniowi na początku roku szkolnego?
- Jak IPET wpływa na formułowanie wymagań edukacyjnych i ocenianie ucznia z niepełnosprawnością intelektualną?
- Na czym polega indywidualizacja pracy nauczyciela z uczniem z umiarkowaną lub znaczną niepełnosprawnością?
Pozostało jeszcze 85% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:
- Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
- Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
- Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
- Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
- Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.
Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się
Autor: Marzenna Czarnocka
Dyrektor poradni psychologiczno-pedagogicznej, wykładowca kursów dla nauczycieli i kadry zarządzającej placówek oświatowych.