Czy rewalidacja, zajęcia rewalidacyjne i działania o charakterze rewalidacyjnym to to samo?

  Czy rewalidacja, zajęcia rewalidacyjne i działania o charakterze rewalidacyjnym to to samo?

W codziennej komunikacji często wymiennie używa się pojęć „zajęcia rewalidacyjne” oraz „rewalidacja” i „działania o charakterze rewalidacyjnym”. Wszystkie odnoszą się do wsparcia uczniów z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego, jednak definicje nieco się różnią. W artykule wyjaśniamy, czym różnią się zajęcia rewalidacyjne od działań o charakterze rewalidacyjnym, jakie są ich cele oraz jak są organizowane w polskim systemie edukacyjnym. Poznaj przepisy regulujące te kwestie oraz praktyczne aspekty organizacji zajęć rewalidacyjnych i oddziaływań o charakterze rewalidacyjnym w szkole.

Z artykułu dowiesz się m.in.:

  • Czym różnią się zajęcia rewalidacyjne od działań o charakterze rewalidacyjnym?
  • Jakie cele mają zajęcia rewalidacyjne?
  • Jakie przepisy regulują organizację zajęć rewalidacyjnych w szkołach?
  • Ile godzin tygodniowo powinny trwać zajęcia rewalidacyjne dla uczniów z niepełnosprawnościami?
  • Jakie obowiązki mają dyrektorzy szkół w zakresie realizacji zaleceń z orzeczeń o potrzebie kształcenia specjalnego?
  • Jakie dodatkowe działania o charakterze rewalidacyjnym są przewidziane dla uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych?
  • Czy rozróżnienie między zajęciami rewalidacyjnymi a działaniami o charakterze rewalidacyjnym jest istotne?

Pozostało jeszcze 79% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:

  • Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
  • Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
  • Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
  • Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
  • Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.

Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Dodano: 15 maja 2024

Autor: Katarzyna Lewandowska-Staroń

Pracownik nadzoru pedagogicznego, specjalista ds. specjalnych potrzeb edukacyjnych, dostępności, trener oświaty i kompetencji miękkich, ekspert ds. awansu zawodowego nauczycieli, egzaminator z listy OKE Warszawa, trener wspomagania w rozwoju kompetencji kluczowych, terapeuta pedagogiczny, nauczyciel języka polskiego, niemieckiego, historii, edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej, pedagog opiekuńczo – wychowawczy.

Tematyka

Sprawdź inne serwisy