Autor: Ewa Romanowska-Kulyk
Dodano: 27 października 2022

Nauczyciele języków obcych spotykają wielu uczniów zdolnych, stykają się z różnymi zdolnościami, obserwują rozwój różnorodnych talentów. Rozpoznanie zdolności oraz dostosowanie do nich programu edukacji językowej stanowi jednak nie lada wyzwanie. Tymczasem opracowanie kompleksowego modelu rozwoju uzdolnień językowych wiąże się z wieloma korzyściami zarówno dla uczniów, grupy rówieśniczej, w której funkcjonują, jak również szkoły. Co istotne, nauczyciel języka obcego nie musi nie wspierać uczniów zdolnych w osamotnieniu. Należy bowiem pamiętać, że współpraca z innymi nauczycielami, pedagogiem, psychologiem szkolnym oraz rodzicami przynosi jeszcze lepsze rezultaty.
Z artykułu dowiesz się m.in.:
- Czym są uzdolnienia językowe?
- Jakie narzędzia wspierają identyfikowanie uzdolnień językowych u uczniów?
- Z których tekstów zdolności językowych warto korzystać?
- Jakie działania powinien podejmować nauczyciel ucznia z uzdolnieniami językowymi?
- Jak opracować program wspierania rozwoju kompetencji językowych?
- Z jakich metod i form pracy warto korzystać na lekcjach języka obcego?
Pozostało jeszcze 91% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:
- Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
- Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
- Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
- Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
- Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.
Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się
Dodano: 27 października 2022
Autor: Ewa Romanowska-Kulyk
germanistka z wieloletnim doświadczeniem w dydaktyce i metodyce nauczania języka obcego,