Proces opanowywania sprawności językowych i komunikacyjnych charakteryzuje się swoją złożonością, wielowymiarowością i długotrwałością. Jego uwarunkowania mają zarówno naturę biologiczną, jak i społeczną. Każdy człowiek jest zdolny do posługiwania się językiem. Dzięki jego znajomości ludzie mają możliwość porozumiewania się między sobą. Różne trudności związane z realizacją systemu językowego mogą powodować zaburzenia artykulacji czy też inaczej wady wymowy. Takie zaburzenie mowy, w którym poszczególne głoski lub ich połączenia realizowane są nieprawidłowo (wadliwie) określa się ogólnie mianem dyslalii. Dowiedz się, czym jest dyslalia, jak rozpoznać jej objawy i gdzie szukać jej przyczyn. Sprawdź, jakie kroki powinien podjąć nauczyciel i rodzic, gdy zauważy u dziecka problemy w artykulacji?
Z artykułu dowiesz się m.in.:
- Czym jest dyslalia i jakie jej rodzaje się wyróżnia?
- Jak rozpoznać objawy dyslalii?
- Jakie są przyczyny dyslalii?
- Czy dyslalię się leczy?
- Jak przebiega terapia logopedyczna dziecka z dyslalią?
Pozostało jeszcze 90% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:
- Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
- Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
- Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
- Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
- Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.
Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się
Autor: Paulina Grzebalska
neurologopeda, logopeda, Provider – terapeuta Johansen IAS, polonista, pedagog pracy. Pracuje z dziećmi z opóźnionym rozwojem mowy i dyslalią w wieku żłobkowym, przedszkolnym i szkolnym. Prowadzi terapię neurologopedyczną dzieci ze spektrum autyzmu oraz dorosłych z afazją i dyzartrią.