Większość nauczycieli nie wyobraża sobie szkoły bez prac domowych. Wielu z nich zadaje je w sposób nieprzemyślany i nie wyciąga żadnych wniosków z wciąż za niskich osiągnięć uczniów. A gdyby tak do zadań domowych podejść inaczej?
Z artykułu dowiesz się m.in.:
- Jak nadmiar prac domowych wpływa na efektywność nauczania i koncentrację uczniów?
- Jakie są konsekwencje nadmiernej ilości prac domowych dla relacji rodzinnych uczniów?
- Czy uczniowie skutecznie wykonują zadania domowe, gdy ich jest zbyt wiele?
- Dlaczego w szkole podstawowej nie powinno się zadawać prac domowych?
- Jak nauczyciele powinni podejść do zadań domowych w szkołach średnich?
- Jakie pytania powinni sobie zadać nauczyciele przed zadaniem prac domowych?
- Jakie są alternatywne podejścia do zadań domowych w szkołach?
- Dlaczego solidnie przygotowane i przeprowadzone lekcje są ważniejsze niż prace domowe?
Przeczytaj również:
Pozostało jeszcze 92% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:
- Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
- Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
- Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
- Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
- Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.
Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się
Autor: Anna Kiełczewska
Wychowawca, nauczyciel, trener rozwoju osobistego, autorka licznych publikacji z zakresu wychowania, pedagogiki i psychologii. Posiada wieloletnie doświadczenie w pracy z dziećmi, młodzieżą i rodzicami w szkołach polskich i holenderskich.