Skuteczne prace domowe – jak je zadawać, aby nie stanowiły dodatkowego obciążenia dla przemęczonego ucznia?

Anna Kiełczewska

Autor: Anna Kiełczewska

Dodano: 16 września 2019
Prace domowe

Większość nauczycieli nie wyobraża sobie szkoły bez prac domowych. Wielu z nich zadaje je w sposób nieprzemyślany i nie wyciąga żadnych wniosków z wciąż za niskich osiągnięć uczniów. A gdyby tak do zadań domowych podejść inaczej?

Z artykułu dowiesz się m.in.:

  • Jak nadmiar prac domowych wpływa na efektywność nauczania i koncentrację uczniów?
  • Jakie są konsekwencje nadmiernej ilości prac domowych dla relacji rodzinnych uczniów?
  • Czy uczniowie skutecznie wykonują zadania domowe, gdy ich jest zbyt wiele?
  • Dlaczego w szkole podstawowej nie powinno się zadawać prac domowych?
  • Jak nauczyciele powinni podejść do zadań domowych w szkołach średnich?
  • Jakie pytania powinni sobie zadać nauczyciele przed zadaniem prac domowych?
  • Jakie są alternatywne podejścia do zadań domowych w szkołach?
  • Dlaczego solidnie przygotowane i przeprowadzone lekcje są ważniejsze niż prace domowe?

Przeczytaj również:

Pozostało jeszcze 92% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:

  • Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
  • Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
  • Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
  • Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
  • Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.

Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Dodano: 16 września 2019

Autor: Anna Kiełczewska

Wychowawca, nauczyciel, trener rozwoju osobistego, autorka licznych publikacji z zakresu wychowania, pedagogiki i psychologii. Posiada wieloletnie doświadczenie w pracy z dziećmi, młodzieżą i rodzicami w szkołach polskich i holenderskich.

Tematyka

Sprawdź inne serwisy