Rozwój dziecka z zespołem Downa – wskazówki dla nauczycieli

Natalia Perek

Autor: Natalia Perek

Dodano: 20 marca 2023
Rozwój dziecka z zespołem Downa – wskazówki dla nauczycieli. Dziecko z trisomią w szkole

Wokół osób z Zespołem Downa krąży ogromna ilość stereotypów: w ieczne dzieci, zawsze weseli, nigdy nie będą samodzielni jako dorośli zawsze pod opieką rodziców. Trudno byłoby znaleźć kogoś, kto nigdy nie słyszałby tych wypowiedzi. Nadal o zespole Downa mówi się, jak o chorobie, choć od dawno wiadomo, że ten zespół genetyczny nią nie jest. Czym więc jest? Jak odsiać fakty od mitów? Jak rozwija się dziecko z zespołem Downa? Sprawdź, co powinien wiedzieć nauczyciel, który rozpocznie pracę z dzieckiem z zespołem Downa. 

Z artykułu dowiesz się m.in.:

  • Czym jest zespół Downa?
  • Jakie są najbardziej charakterystyczne cechy osoby z zespołem Downa?
  • Co o zespole Downa powinni wiedzieć nauczyciele?
  • Czy dziecko z ZD może dobrze funkcjonować w neurotypowej grupie?
  • Dlaczego w okresie dojrzewania młodzież z zespołem nie utrzymuje relacji z neurotypowymi rówieśnikami?

Wykorzystaj:

Pozostało jeszcze 88% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:

  • Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
  • Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
  • Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
  • Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
  • Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.

Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Dodano: 20 marca 2023

Autor: Natalia Perek

Psycholog, psychoterapeuta dzieci i młodzieży. Absolwentka psychologii klinicznej i zdrowia na Uniwersytecie Łódzkim oraz czteroletniego, całościowego kursu psychoterapii w ramach Szkoły Psychoterapii Dzieci i Młodzieży przy Laboratorium Psychoedukacji i Ośrodku Regeneracja w Warszawie. Ukończyła również dwustopniowe Studium Pomocy Psychologicznej i Interwencji Kryzysowej Instytutu Psychologii Zdrowia Polskiego Towarzystwa Psychologicznego oraz Podyplomowy Kurs Arteterapii Polskiego Instytutu Ericksonowskiego. Pracowała jako psycholog w Oddziale Psychiatrii Dziecięcej. Obecnie prowadzi psychoterapię indywidualną dzieci i młodzieży oraz wsparcie rodzicielskie w Poradni Zdrowia Psychicznego dla Dzieci i Młodzieży w SPZOZ oraz w Ambulatorium Stresu w Łodzi.

Tematyka

Sprawdź inne serwisy