Przemoc seksualna wobec dzieci. Po czym ją poznać, jakie są jej skutki?

Natalia Perek

Autor: Natalia Perek

Dodano: 6 grudnia 2021
Przemoc seksualna wobec dzieci. Po czym ją poznać, jakie są jej skutki?

Media codziennie donoszą o kolejnych przypadkach molestowania seksualnego dzieci. Mówi się o dzieciach i nastolatkach, chłopcach i dziewczynkach, które nie postawiły granicy dorosłemu. Kiedy nadużycia seksualne wychodzą na światło dzienne, pojawia się pytanie: gdzie byli rodzice, nauczyciele, sąsiedzi? Czy naprawdę nikt nic nie zauważył? Nikt nic nie przeczuwał? Dziecko nic nie powiedziało? Dowiedz się, jak można rozpoznać przemoc seksualną wobec dzieci. Sprawdź także, jak nadużycia seksualne wpływają na psychikę ofiar.

Z artykułu dowiesz się m.in.:

  • Jak brzmi oficjalna definicja wykorzystywana seksualnego dziecka
  • Po jakich zachowaniach można rozpoznawać przypadki nadużyć seksualnych
  • Jakie następstwa dla psychiki dzieci i młodzieży wynikają z nadużyć seksualnych
  • W jaki sposób szkoła powinna reagować na przypadki nadużyć seksualnych

Przeczytaj również:

Wykorzystaj scenariusze warsztatów:

Pozostało jeszcze 84% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:

  • Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
  • Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
  • Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
  • Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
  • Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.

Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Dodano: 6 grudnia 2021

Autor: Natalia Perek

Psycholog, psychoterapeuta dzieci i młodzieży. Absolwentka psychologii klinicznej i zdrowia na Uniwersytecie Łódzkim oraz czteroletniego, całościowego kursu psychoterapii w ramach Szkoły Psychoterapii Dzieci i Młodzieży przy Laboratorium Psychoedukacji i Ośrodku Regeneracja w Warszawie. Ukończyła również dwustopniowe Studium Pomocy Psychologicznej i Interwencji Kryzysowej Instytutu Psychologii Zdrowia Polskiego Towarzystwa Psychologicznego oraz Podyplomowy Kurs Arteterapii Polskiego Instytutu Ericksonowskiego. Pracowała jako psycholog w Oddziale Psychiatrii Dziecięcej. Obecnie prowadzi psychoterapię indywidualną dzieci i młodzieży oraz wsparcie rodzicielskie w Poradni Zdrowia Psychicznego dla Dzieci i Młodzieży w SPZOZ oraz w Ambulatorium Stresu w Łodzi.

Tematyka

Sprawdź inne serwisy