Motywacja wewnętrzna ucznia

Katarzyna Topolska

Autor: Katarzyna Topolska

Dodano: 16 listopada 2020
Motywacja wewnętrzna – o uczniach, którym się nie chce

Jeśli miałabym określić najczęstsze problemy, z którymi do gabinetu psychologicznego przychodzą rodzice i nauczyciele dzieci brak motywacji byłby w pierwszej trójce. Czym tak naprawdę jest motywacja? Dlaczego jedni uczniowie zarażają energią, a z innych klas wychodzimy z poczuciem bezsilności, związanej z niemalże apatycznym podejściem uczniów?

Z artykułu dowiesz się m.in.:

  • Czym jest motywacja i jakie jej rodzaje można wyróżnić
  • Skąd bierze się brak motywacji u uczniów
  • Jak stworzyć potrzebę do zaspokojenia której uczeń będzie zmotywowany
  • Jak pracować z uczniami, by tworzyć warunki do rozwijania motywacji wewnętrznej

Pozostało jeszcze 89 % treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uwaga, to jest tylko początek artykułu
Aby zobaczyć całość, zaloguj się lub załóż konto.

Uzyskaj dostęp do portalu ePedagogika – czekają na Ciebie:

  • Profesjonalne narzędzia do zajęć specjalistycznych i scenariusze na zajęcia z uczniami, rodzicami i nauczycielami
  • Inspirujące artykuły, które poszerzą Twój warsztat pedagoga
  • Bogata baza porad udzielanych przez psychologów, pedagogów specjalnych i prawników
Uzyskaj dostęp do portalu »

Masz już dostęp?
Zaloguj się

Adres e-mail lub login:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Dodano: 16 listopada 2020

Autor: Katarzyna Topolska

psycholog i koordynator projektów społeczno-edukacyjnych. Ukończyła psychologię na Uniwersytecie Łódzkim, pracuje jako psycholog szkolny i w praktyce prywatnej. Zajmuje się indywidualną pracą terapeutyczną z dziećmi i rodzicami, prowadzeniem warsztatów oraz szkoleń oraz pracą projektową opartą na procesie grupowym.

Tematyka

Sprawdź inne nasze serwisy
Karta Nauczyciela od A do Z Poradnik Dyrektora Szkoły Nadzór nad działalnością szkoły Kwadrans dla dyrektora szkoły Zarządzanie przedszkolem Portal BHP Ochrona danych osobowych
wiper-pixel