Jak pracować z uczniami niewykonującymi poleceń nauczyciela?

Natalia Perek

Autor: Natalia Perek

Dodano: 10 czerwca 2024
  Jak pracować z uczniami niewykonującymi poleceń nauczyciela?

Praca z grupą wymaga szerokiego spektrum kompetencji. Nauczyciel codziennie korzysta ze swoich umiejętności adaptacji do zmiennych warunków, pokładów cierpliwości i kreatywności. Zwłaszcza, gdy uczniowie mają odmienne zasoby i zupełnie różne potrzeby. Frustracja nadchodzi, gdy nauczyciel czuje się bezradny i mało skuteczny. Co zrobić, gdy uczniowie nie wykonują poleceń i nie biorą aktywnego udziału w procesie nauczania. Co może leżeć u źródła takiej sytuacji?

Szkolna grupy rówieśnicza to bardzo dynamiczna społeczność, której potrzeby zmieniają się wraz z wiekiem. W okresie wczesnoszkolnym ogromnie ważna jest przynależność do grupy, której liderem jest nauczyciel. Jego stałość i obecność to warunki potrzebne do tego, by uczniowie mogli rozwijać się intelektualnie, emocjonalnie i społecznie.

Z artykułu dowiesz się m.in.:

  • Dlaczego niektórzy uczniowie nie stosują się do poleceń nauczyciela?
  • Jakie są najczęstsze przyczyny trudności w wykonywaniu poleceń przez uczniów?
  • W jaki sposób okres dorastania wpływa na relacje uczniów z nauczycielami?
  • Jak nauczyciel może skutecznie komunikować się z uczniami, aby poprawić współpracę?
  • Jak zidentyfikować źródło problematycznych zachowań w grupie uczniów?
  • Jakie techniki mogą pomóc nauczycielowi w pracy z uczniami o różnych potrzebach?
  • Jakie czynniki mogą wpływać na zdolność ucznia do zrozumienia i wykonania polecenia?
  • Jakie są objawy trudności rozwojowych wpływających na współpracę ucznia z nauczycielem?
  • Jak pracować z uczniami z zaburzeniami neurorozwojowymi?
  • Jakie strategie mogą wspierać efektywną komunikację i współpracę z uczniami mającymi różnorodne trudności?

Pozostało jeszcze 88% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:

  • Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
  • Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
  • Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
  • Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
  • Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.

Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Dodano: 10 czerwca 2024

Autor: Natalia Perek

Psycholog, psychoterapeuta dzieci i młodzieży. Absolwentka psychologii klinicznej i zdrowia na Uniwersytecie Łódzkim oraz czteroletniego, całościowego kursu psychoterapii w ramach Szkoły Psychoterapii Dzieci i Młodzieży przy Laboratorium Psychoedukacji i Ośrodku Regeneracja w Warszawie. Ukończyła również dwustopniowe Studium Pomocy Psychologicznej i Interwencji Kryzysowej Instytutu Psychologii Zdrowia Polskiego Towarzystwa Psychologicznego oraz Podyplomowy Kurs Arteterapii Polskiego Instytutu Ericksonowskiego. Pracowała jako psycholog w Oddziale Psychiatrii Dziecięcej. Obecnie prowadzi psychoterapię indywidualną dzieci i młodzieży oraz wsparcie rodzicielskie w Poradni Zdrowia Psychicznego dla Dzieci i Młodzieży w SPZOZ oraz w Ambulatorium Stresu w Łodzi.

Tematyka

Sprawdź inne serwisy