Psycholog szkolny, aby skutecznie realizować swoje zadania, nie działa w pojedynkę. Istotne jest zbudowanie spójnego, zaangażowanego zespołu specjalistów oraz efektywna współpraca z instytucjami zewnętrznymi – takimi jak poradnie psychologiczno-pedagogiczne (PPP), czy ośrodki pomocy społecznej (OPS). Jak zrobić to dobrze? W artykule wyjaśniamy aspekty prawne i podajemy praktyczne wskazówki do współpracy psychologa szkolnego z innymi podmiotami.
Z artykułu dowiesz się m.in.:
- Które przepisy prawa oświatowego zobowiązują psychologa szkolnego i innych specjalistów do współpracy w zespole?
- W jaki sposób skutecznie organizować współpracę między psychologiem a logopedą, terapeutą pedagogicznym i innymi specjalistami w szkole?
- Co zrobić, aby planowanie i realizacja IPET oraz WOPFU były rzeczywistym wsparciem dla ucznia, a nie tylko obowiązkiem formalnym?
- Jak wygląda prawnie uzasadniona i praktyczna współpraca szkoły z poradnią psychologiczno-pedagogiczną, OPS lub sądem rodzinnym?
Pozostało jeszcze 94% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:
- Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
- Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
- Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
- Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
- Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.
Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się
Autor: Julia Przybył
Psycholog, autorka gier terapeutyczno-relacyjnych dla dzieci. Ukończyła studia podyplomowe z zakresu udzielania pomocy psychologicznej rodzinom w nurcie systemowym. Doświadczenie zawodowe zdobywała na szpitalnych oddziałach psychiatrycznych, oddziale leczenia zespołów abstynencyjnych oraz oddziale leczenia uzależnień, w domu dziecka oraz pracując jako konsultantka na portalu tekstowej pomocy psychologicznej. Ma doświadczenie w pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym. Aktualnie pracuje w dwóch szkołach podstawowych jako psycholog szkolny, towarzyszy grupie wsparcia dla dorosłych osób LGBTQ+ oraz w poradni zdrowia psychicznego.