Cringe, bambik, aura i brainrot – jak rozumieć język młodzieży i jak rozmawiać o młodzieżowych słowach w szkole?

Marta Wysocka

Autor: Marta Wysocka

Dodano: 9 października 2025
  Cringe, bambik, aura i brainrot – jak rozumieć język młodzieży i jak rozmawiać o młodzieżowych słowach w szkole?

„Bambik”, „brainrot”, „czemó” – dla jednych brzmią jak przypadkowy zlepek sylab, dla innych są kluczem do zrozumienia świata współczesnej młodzieży. Język, którym posługują się nastolatkowie, zmienia się dziś szybciej niż kiedykolwiek wcześniej, a jego znaczenie wykracza daleko poza modę czy internetowe memy. To nie tylko narzędzie komunikacji wśród młodzieży, ale także sposób budowania tożsamości, przynależności do grupy i wyrażania emocji. Jak na te zmiany powinna reagować szkoła? Zamiast walczyć z nowymi słowami, warto spróbować je zrozumieć – bo to właśnie w nich ukryta jest mapa do młodzieżowego świata.

Z artykułu dowiesz się m.in.:

  • Dlaczego język młodzieży zmienia się tak dynamicznie i co to mówi o współczesnych nastolatkach?
  • Jaką funkcję pełnią młodzieżowe słowa w relacjach rówieśniczych i komunikacji?
  • Dlaczego zakazywanie ich używania w szkole często przynosi odwrotny skutek?
  • Jak nauczyciel może wykorzystać znajomość młodzieżowego języka, by lepiej rozumieć uczniów i budować z nimi relację?

Pozostało jeszcze 93% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:

  • Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
  • Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
  • Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
  • Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
  • Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.

Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Dodano: 9 października 2025

Autor: Marta Wysocka

Redaktorka portalu ePedagogika.pl, specjalistka w zakresie prawa oświatowego, autorka i redaktorka kilkudziesięciu publikacji z zakresu edukacji i oświaty, prawa oświatowego oraz prawa pracy. Ukończyła prawo oraz filologię polską na Uniwersytecie Łódzkim.

Tematyka

Sprawdź inne serwisy