Wysłuchaj pocastu na temat powoływania zespołów wczesnego wspomagania rozwoju dziecka w przedszkolu. Dowiesz się m.in.: czy przedszkole ma obowiązek powołania takiego zespołu dla dziecka posiadającego opinię, ile zespołów powołać dla kilkorga dzieci oraz, co zrobić, gdy przedszkole nie zatrudnia odpowiednich specjalistów lub nie spełnia wymagań lokalowych. Na końcu dowiesz się także, jaką formę powinno mieć powołanie. Pod materiałem znajdują się wzory dokumentów do pobrania.
Niepubliczna placówka światowa może organizować wczesne wspomaganie rozwoju dziecka. Na ten cel otrzyma odrębną dotację. Pojawia się jednak pytanie – czy o dotację na WWR mogą otrzymywać także podmioty niebędące placówkami oświatowymi, funkcjonujące w formie działalności gospodarczej?
Z artykułu dowiesz się m.in.:
Zajęcia wczesnego wspomagania rozwoju mogą być organizowane w wymiarze wyższym niż 8 godzin w miesiącu i mogą być prowadzone w kilku jednostkach prowadzących takie zajęcia, na podstawie zawartego porozumienia. Sprawdzamy, jak je prawidłowo zorganizować.
Czy przedszkole ma obowiązek realizowania zajęć wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, jeżeli do orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego dołączono opinię o wczesnym wspomaganiu?
Jeżeli placówka udziela pomocy wczesnego wspomagania dziecku, czy w składzie zespołu świadczącego pomoc koniecznie musi być psycholog? Sprawdzamy, co na ten temat mówią przepisy.
Organizacja placówki, w tym możliwość prowadzenia wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, powinna zostać określona w statucie placówki, na podstawie którego dyrektor może powołać zespół wczesnego wspomagania. Realizuje on zadania na rzecz dziecka i rodziny, określone szczegółowo w rozporządzeniu w sprawie organizowania wczesnego wspomagania rozwoju (art. 112 ust. 2 ustawy Prawo oświatowe). Skład zespołu zależny jest od potrzeb dziecka.
© ePedagogika.pl - Portal dla pedagogów i wychowawców z pasją.