Jedną z form działalności dydaktyczno-wychowawczej szkoły są zajęcia rozwijające zainteresowania i uzdolnienia uczniów. Zajęcia te organizuje się jako zajęcia dodatkowe, na ogół dla grupy uczniów i mogą uczestniczyć w nich również dzieci i młodzież realizujące obowiązek szkolny lub obowiązek nauki poza szkołą. Sprawdź, jak dokumentować to, że w zajęciach brał udział uczeń objęty edukacją domową. Czy uczeń spełniający obowiązek szkolny powinien być wpisany do dziennika zajęć?
Z artykułu dowiesz się m.in.:
Godziny do dyspozycji dyrektora, to godziny na dodatkowe zajęcia dla uczniów. Prawo oświatowe wyraźnie wskazuje, jakie zajęcia można prowadzić w ramach tych godzin. Wyjaśniamy, czy pomoc psychologiczno-pedagogiczna w ramach godzin do dyspozycji dyrektora, to dobre rozwiązanie. Wskazujemy, jakie zajęcia organizować i podpowiadamy, w jakiej formie prowadzić ich dokumentację.
Poznaj różnice dotyczące organizowania dodatkowych zajęć na podstawie różnych przepisów:
Zajęcia rozwijające zainteresowania i uzdolnienia uczniów, w szczególności w celu kształtowania ich aktywności i kreatywności, są organizowane z tzw. godzin do dyspozycji dyrektora.
Pomimo zbliżonej nazwy zajęcia rozwijające uzdolnienia, zajęcia rozwijające umiejętność uczenia się i zajęcia rozwijające zainteresowania i uzdolnienia uczniów są formami działalności szkoły organizowanymi na podstawie różnych rozporządzeń. Sprawdź, na jakiej podstawie uczeń może brać udział w zajęciach rozwijających uzdolnienia, rozwijających umiejętności uczenia się i zajęciach dydaktyczno-wyrównawczych, a na jakiej podstawie będzie uczestniczyć w zajęciach rozwijających zainteresowania i uzdolnienia.
© ePedagogika.pl - Portal dla pedagogów i wychowawców z pasją.