Ćwiczenie służce rozwojowi inteligencji przestrzennej oraz rozwijające umiejętność posługiwania się liczebnikami porządkowymi.
Ćwiczenie rozwijające kompetencje matematyczne i umożliwiające prowadzenie obserwacji umiejętności uczniów. Do pracy z uczniami klas 1–3 szkoły podstawowej. Nauczyciel dzieli grupę na 4-osobowe zespoły. Każdy zespół otrzymuje zestaw figur geometrycznych. Zadaniem uczniów jest ułożenie z otrzymanych figur podanego obrazka.
Zabawa jest odmianą znanej zabawy w głuchy telefon. Dzieci siedzą w kręgu. Nauczyciel szepcze dziecku ciągi liczb. Można wykorzystać podane ciągi lub stworzyć własne.
Uczniowie pracują w parach. Jedno z dzieci w parze jest rodzicem, a drugie dzieckiem. Zadaniem dziecka jest zapamiętanie i powtórzenie listy zakupów. Rodzic czyta dziecku listę zakupów. Zadaniem dziecka jest jej powtórzenie. Następnie dzieci zamieniają się rolami. W zależności od umiejętności dzieci na kartach pracy znajdują się listy obrazkowe, jak i bardziej skomplikowane, zawierające ilości danych produktów.
Każde dziecko otrzymuje drobne klocki. Zadaniem ucznia jest zbudowanie z nich przedmiotu jak najbardziej podobnego do tego, który znajduje się na obrazku.
Zadaniem dziecka jest znalezienie na rysunku brakujących elementów i dorysowanie ich.
Zadaniem dziecka jest znalezienie pięciu różnic występujących między rysunkami.
Artykuł zawiera omówienie sposobów prowadzenia rozpoznania umiejętności uczniów klas I–III z ryzykiem występowania specyficznych trudności w uczeniu się matematyki. Zawarto w nim przykładowy arkusz obserwacji dotyczącej funkcjonowania ucznia oraz wskazówki do pracy obejmujące różnorodne metody i formy wsparcia.
Scenariusz zajęć dla dzieci młodszych klas szkoły podstawowej, kształtujący umiejętność rozpoznawania, rysowania figur geometrycznych i porównywania ich wielkości. W czasie zajęć dzieci przekonają się, jak ważna jest umiejętność takiego przedstawiania figur na rysunku, aby nie powodować pozornej ich deformacji.
© ePedagogika.pl - Portal dla pedagogów i wychowawców z pasją.