syndrom oszusta

  Syndrom oszusta – dlaczego nie wierzymy w swoje sukcesy? Pobierz gotowy scenariusz zajęć dla uczniów szkoły ponadpodstawowej

Syndrom oszusta – dlaczego nie wierzymy w swoje sukcesy? Scenariusz zajęć dla uczniów szkoły ponadpodstawowej

Scenariusz zajęć „Syndrom oszusta – dlaczego nie wierzymy w swoje sukcesy?” pomoże uczniom lepiej zrozumieć to zjawisko i nauczyć się radzić sobie z brakiem wiary we własne kompetencje. Młodzież odkryje, jak syndrom oszusta wpływa na ich naukę i wybory zawodowe, oraz pozna sposoby przeformułowania negatywnych myśli. Dzięki przemyślanej strukturze lekcji uczniowie poznają mechanizmy syndromu oszusta i jego wpływ na naukę oraz wybory zawodowe, uświadomią sobie, że nie są osamotnieni w swoich obawach i nauczą się przyjmować komplementy i doceniać własne sukcesy. Materiał skierowany jest do nauczycieli szkół ponadpodstawowych prowadzących zajęcia wychowawcze, psychologiczne lub zajęcia z zakresu rozwoju osobistego.

Grupa docelowa: uczniowie szkoły ponadpodstawowej  (16-19 lat)
Cele zajęć: Uczniowie:
  • poznają pojęcie syndromu oszusta i jego objawy
  • zrozumieją, jakie grupy osób są na niego najbardziej narażone
  • dowiedzą się, jak syndrom oszusta wpływa na ich naukę, wybory edukacyjne i zawodowe
  • poznają skuteczne sposoby radzenia sobie z poczuciem „nie zasługuję”
Potrzebne materiały
  • załącznik nr 1. Syndrom oszusta w codziennym życiu
  • załącznik nr 2. Uczeń, który nie wierzy w siebie
  • załącznik nr 3. Docenianie własnych osiągnięć
  • załącznik nr 4. Czym jest syndrom oszusta? Informacje dla Nauczyciela
Czas trwania 45-60 minut
Liczba uczestników Oddział klasowy
Sprawdź inne serwisy