Do Ministra Edukacji wpłynęła interpelacja dotycząca możliwości wprowadzenia superwizji zawodowej dla nauczycieli. W piśmie podkreślono, że nauczyciele mierzą się nie tylko z realizacją podstawy programowej, lecz także z licznymi problemami emocjonalnymi i społecznymi uczniów, często bez odpowiedniego wsparcia psychologicznego i organizacyjnego. Superwizja, będąca standardem w wielu organizacjach pracujących z dziećmi i młodzieżą, mogłaby, zdaniem środowiska edukacyjnego, poprawić kondycję zawodową nauczycieli, a tym samym jakość procesu edukacyjnego.
Nauczyciele to grupa zawodowa, której obowiązki trudno wypunktować. Lista zadań, które czekają na nich w szkolnej codzienności zdaje się nie kończyć. Przekazywanie wiedzy i inspirowanie do rozwoju to tylko wycinek szerokiego pola działania. Nauczyciele udzielają wsparcia emocjonalnego, wspierają rodziców w przeróżnych trudnościach, kierują dzieci z niepokojącymi objawami do diagnoz. Przeciążeni, często wyczerpani nadmiarem obowiązków potrzebują wsparcia. Odpowiedzią na ich potrzeby może być superwizja. Czym jest taka forma pracy w przypadku nauczycieli i pedagogów? Jakie korzyści daje superwizja dla nauczycieli?
Z artykułu dowiesz się m.in.:
© ePedagogika.pl - Portal dla pedagogów i wychowawców z pasją.