Przyjmowanie i udzielanie innym konstruktywnych informacji zwrotnych to narzędzia niezbędne do rozwoju. Zarówno ucznia, jak i nauczyciela. Trudno jest naprawić pomyłki i błędy, modyfikować zachowanie, pracować nad relacjami, jeśli się o tym nie rozmawia. Jednak czasem sposób przekazania informacji z rozwijającego feedbacku zamienia ją w destruktywną krytykę. Jak tego uniknąć? Jak rozbudzać motywację uczniów poprzez umiejętne udzielanie informacji zwrotnych?
Z artykułu dowiesz się m.in.:
Nauczyciele pytani o przyczyny wypalenia zawodowego często wymieniają kłopoty z utrzymaniem dyscypliny w klasie, brak motywacji u uczniów lub zbyt niską motywację. Czy zastanawiasz się czasami, co zrobić, żeby uczniom chciało się chcieć? Jak wykrzesać z nich zaangażowanie? Jak skłonić ich do aktywnego uczestniczenia w lekcji? Skorzystaj ze scenariusza warsztatów, dowiedz się czym jest motywacja, co wpływa na poziom motywacji uczniów oraz o my, nauczyciele, możemy zrobić, aby wzmacniać uczniowską motywację.
© ePedagogika.pl - Portal dla pedagogów i wychowawców z pasją.