Co zrobić, by dzieciom się chciało uczyć? To pytanie wraca jak bumerang. Zadają je rodzice, nauczyciele i nierzadko same dzieci. Uczniowie czują się przeciążeni wymaganiami, często nie rozumieją funkcji, jaką w ich życiu spełnia nauka. Trudno im zobaczyć wartość w nabywaniu nowych umiejętności, zrozumieć sens ogólnego procesu edukacji. Do tego potrzebna jest motywacja wewnętrzna. Zadaniem scenariusza jest wsparcie nauczycieli w skutecznym rozbudzaniu motywacji wewnętrznej w społeczności uczniowskiej.
Przekonanie, że rozwój człowieka kończy się wraz z osiągnięciem dorosłości sprawia, że zaniedbujemy swój rozwój osobisty, zaś rozwój zawodowy często sprowadza się do wypełniania obowiązków. Wtedy ani praca ani życie prywatne nie są tak satysfakcjonujące, jakbyśmy oczekiwali. Na szczęście można to zmienić.
© ePedagogika.pl - Portal dla pedagogów i wychowawców z pasją.