Wizyty u lekarza mogą być stresujące. Wiedza, jak się zachować, może pomóc w redukcji lęku i niepokoju związanego z konsultacją medyczną. Dla uczniów w spektrum autyzmu nauka odpowiedniego zachowania się u lekarza jest szczególnie istotna. Osoby te mogą mieć trudności z komunikacją werbalną i niewerbalną. Uczenie, jak skutecznie komunikować się z lekarzem, może pomóc w lepszym zrozumieniu ich potrzeb zdrowotnych. Warto pamiętać także, że dla wielu osób w spektrum autyzmu ważna jest przewidywalność zdarzeń. Zrozumienie, czego można się spodziewać podczas wizyty u lekarza, może pomóc w redukcji stresu i lęku. Przygotowując uczniów do odpowiedniego zachowania podczas wizyt medycznych, warto skorzystać z profesjonalnie przygotowanego zestawu kart pracy. W proponowanym pakiecie zawarte są różnorodne ćwiczenia, które wprowadzają w świat etykiety medycznej w przystępny i angażujący sposób. Uwzględniono również zadania dotyczące procesu rejestracji na wizytę u lekarza.
Twórz własne karty pracy i w kreatywny sposób rozwijaj umiejętności swoich uczniów! Za pomocą kreatora kart pracy z łatwością przygotujesz ciekawe materiały ćwiczeniowe odpowiednie dla Twoich uczniów. PRZETESTU
Z okazji dnia lekarza, który obchodzony jest 1 października, zachęcamy do przeprowadzenia z najmłodszymi uczniami zajęć poświęconych tej profesji. W scenariuszu wykorzystano bajkę oraz ćwiczenie wymagające sprawności manualnej, dlatego oprócz zdobycia informacji na temat zawodu lekarza, dzieci będą ćwiczyły motorykę małą. Ćwiczenie może zostać wykorzystane również na zajęciach przedszkolnych w grupach 5 i 6 latków.
Uczestnicy | Uczniowie klas I-III szkoły podstawowej |
Cel główny | Zapoznanie uczniów ze specyfiką pracy lekarza |
Cele szczegółowe |
|
Metody pracy |
|
Potrzebne materiały |
|
Czas zajęć | 45 minut |
Liczba uczestników | 20-28 osób |