Umiejętność skutecznej komunikacji jest jedną z podstawowych kompetencji społecznych, które pomagają budować i utrzymywać zdrowe relacje z innymi. Nastolatkowie powinni wiedzieć, że komunikacja to nie tylko słowa, ale również gesty, mimika i inne formy wyrazu, które wpływają na odbiór naszych wiadomości. Dobra komunikacja pomaga zapobiegać konfliktom, a kiedy się one pojawią, umożliwia ich konstruktywne rozwiązanie. Celem tego warsztatu jest wsparcie uczniów w zrozumieniu różnych aspektów komunikacji, rozwinięcie umiejętności słuchania i empatii oraz poznanie strategii rozwiązywania konfliktów.
Wykorzystaj również:
Aby komunikowanie się było efektywne, potrzebujemy mieć świadomość, jakim zakłóceniom podlega, zidentyfikować je, aby pokierować procesem komunikowania się. Tego można nauczyć! Scenariusz zawiera szereg ćwiczeń pozwalających młodym ludziom aktywnie i w przystępny sposób kształcić te umiejętności. Przeprowadzany jest w oparciu o powiązany merytorycznie artykuł, dzięki czemu prowadzący otrzymuje pakiet praktycznych materiałów z obszaru komunikowania się.
Druga część warsztatu z zakresu komunikacji. Celem zajęć jestrozpoznawanie wielości kanałów komunikacyjnych i analizowanie ich znaczenia w procesie komunikacji, analizowanie wpływu zniekształceń poznawczych i błędów społecznego spostrzegania na przebieg procesu komunikowania się oraz przeciwdziałanie ich skutkom,dostrzeganie potencjalnych niespójności i nieświadomych komunikatów oraz ich wpływu na nadawanie i odbiór komunikatów.
© ePedagogika.pl - Portal dla pedagogów i wychowawców z pasją.