innowacja pedagogiczna

 Innowacja pedagogiczna – czym jest i jak ją napisać?

Innowacja pedagogiczna – czym jest i jak ją napisać?

Stosowanie w procesie kształcenia innowacyjnych rozwiązań programowych, organizacyjnych lub metodycznych jest jednym z zadań systemu oświaty. Dlatego wspieranie nauczycieli w stosowaniu nowatorskich rozwiązań wpisuje się w obowiązki dyrektora szkoły. Z kolei motywacją do rozwoju dla nauczycieli jest uwzględnianie innowacji w awansie zawodowym. Czym jest zatem innowacja pedagogiczna? Które przepisy regulują jej opracowanie i realizację? Czym powinna się charakteryzować, jak ją napisać, dokumentować i ewaluować?

Działalność innowacyjna jest integralnym elementem działalności szkoły. Oznacza to, że dyrektor powinien zachęcać nauczycieli do zgłaszania i wspierać w realizowaniu innowacji pedagogicznych. Definicję można wywieść z przepisów. Wskaże ona, że innowacja to każde nowatorskie rozwiązanie programowe, organizacyjne lub metodyczne, którego celem jest poprawa jakości pracy szkoły.

Z artykułu dowiesz się m.in.:

  • Czym jest innowacja pedagogiczna i jakie warunki musi spełniać?
  • Jakie rodzaje innowacji pedagogicznych się wyróżnia?
  • Jakie regulacje dotyczące innowacji zawierają przepisy ustawy Prawo oświatowe?
  • Czy można określić elementy karty innowacji z wytycznymi do tworzenia opisu innowacji?
  • Jakie informacje musi zawierać opis innowacji?
  • Jak wygląda procedura zatwierdzania innowacji pedagogicznej?
  • Czy innowację trzeba zgłaszać do kuratorium i uwzględniać w statucie?
Sprawdź inne serwisy