doskonalenie nauczycieli

Jak wesprzeć w nauce ucznia z ADHD? Scenariusz szkolenia rady pedagogicznej

Jak wesprzeć w nauce ucznia z ADHD? Scenariusz szkolenia rady pedagogicznej

Wielu uczniów z ADHD przeżywa w szkole ogromny stres. Towarzyszą im trzy główne objawy w różnym natężeniu: ruchliwość, kłopoty w zakresie koncentracji uwagi, impulsywność. Często już na początku edukacji zbierają ogromną ilość uwagi otoczenia – niestety głównie tej negatywnej. Bez odpowiedniego wsparcia nauczyciela, dostosowania środowiska nauki i wymagań edukacyjnych jest im niezwykle trudno. Każdy szmer odwraca uwagę, potrzeba ruchu zwycięża nad oczekiwaniami innych, impulsywność powoduje szereg konfliktów. Dziecko z ADHD nie ma absolutnie żadnego wpływu na kontrolowanie swoich objawów. Zwykłe zdanie: siedź cicho i grzecznie wypowiedziane do dziecka z ADHD jest podobnie irracjonalne, jak: zbij już tę gorączkę w stosunku do przeziębionego dziecka. 

Celem warsztatu jest wyposażenie nauczycieli w elementarną wiedzę i narzędzia niezbędne do pracy z dzieckiem z ADHD.

Uczestnicy nauczyciele szkół podstawowych
Cele ogólne psychoedukacja w zakresie zaburzeń hiperkinetycznych  
Cele szczegółowe Rozwijanie:
  • wiedzy na temat rozwoju dziecka z zaburzeniami hiperkinetycznymi (ADHD)
  • umiejętności organizowania codziennej nauki pod kątem objawów ADHD
  • umiejętności dostrzegania potencjału i kompensowania nim deficytów uczniów z kłopotami w zakresie koncentracji uwagi, nadmiernej impulsywności i ruchliwości
  • postawy akceptacji w stosunku do uczniów z odmiennymi potrzebami edukacyjnymi
Potrzebne materiały
  • Załącznik nr 1. Fakty i mity o ADHD
  • Załącznik nr 2. Co i mnie wiesz. Opisy przypadków
  • długopisy
  • flipchart/tablica
  • rzutnik lub tablica interaktywna
Czas trwania 60 minut
Liczba uczestników 20-30 osób

Przeczytaj również:

Wykorzystaj scenariusz zajęć:

  • Wszędzie go pełno! – Warsztaty dla rodziców dzieci z ADHD
Sprawdź inne serwisy