Obowiązek realizowania tzw. godzin dostępności nie może być realizowany w ten sposób, że nauczyciel prowadzi zaplanowane dla uczniów zajęcia wyrównawcze. Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze to jedna z form pomocy psychologiczno-pedagogicznej, a tym samym nie mogą być prowadzone w ramach tzw. zadań statutowych. Pomocy psychologiczno-pedagogicznej udziela się w ramach pensum.
Z artykułu dowiesz się m.in.:
- Czy godziny dostępności można przeznaczyć na zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze?
- Czy nauczyciel może prowadzić lekcje wyrównawcze w ramach zadań statutowych?
- Jak w kontekście realizacji godzin dostępności należy rozumieć termin konsultacje?
Pozostało jeszcze 84% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:
- Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
- Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
- Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
- Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
- Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.
Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się
Autor: Marta Wysocka
Redaktorka portalu ePedagogika.pl, specjalistka w zakresie prawa oświatowego, autorka i redaktorka kilkudziesięciu publikacji z zakresu edukacji i oświaty, prawa oświatowego oraz prawa pracy. Ukończyła prawo oraz filologię polską na Uniwersytecie Łódzkim.