Zadania pedagoga szkolnego zostały określone w rozporządzeniu MEN z 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej. To ten wykaz stanowi punkt wyjścia do opracowania rocznego planu pracy. Sprawdź, jak zaplanować pracę nad tworzeniem planu i jak skonstruować roczny plan pracy pedagoga. Dowiedz się, jakie formy realizacji poszczególnych zadań będą najlepsze. W artykule opisano kroki i wytyczne dotyczące tworzenia rocznego planu pracy pedagoga szkolnego, wskazano na istotne przepisy prawne oraz omówiono różne aspekty pracy pedagoga szkolnego.
Pracę nad stworzeniem planu rocznej pracy pedagoga szkolnego warto poprzedzić zaplanowaniem poszczególnych etapów samego tworzenia dokumentu. Pozwoli to odpowiednio przygotować się do określania poszczególnych działań i umiejscawiania ich w czasie. Warto więc wyznaczyć czas np. na analizę przepisów prawa, spotkanie z wychowawcami klas, spotkania z rodzicami, analizę dokumentacji szkolnej. Wnioski wyprowadzone z tych badań posłużą następnie do konstruowania planu dalszej pracy.
Z artykułu dowiesz się m.in.:
- Jakie zadania pedagoga szkolnego wymieniono w przepisach prawa oświatowego?
- Które przepisy i dokumentacja są ważne przy opracowywaniu rocznego planu pracy pedagoga szkolnego?
- Jakie są możliwe formy rocznego planu pracy pedagoga szkolnego?
- W jaki sposób pedagog szkolny może prowadzić badania i działania diagnostyczne uczniów?
- W jaki sposób pedagog szkolny może współpracować z innymi instytucjami w zakresie profilaktyki, wychowania i promocji zdrowia?
Pozostało jeszcze 90% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:
- Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
- Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
- Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
- Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
- Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.
Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się
Autor: Marzenna Czarnocka
Dyrektor poradni psychologiczno-pedagogicznej, wykładowca kursów dla nauczycieli i kadry zarządzającej placówek oświatowych.