
Edukacja włączająca to systemowe podejście do kształcenia i wychowania, w którym każdy uczeń ma prawo do pełnoprawnego uczestnictwa w życiu szkoły, a jej zadaniem jest wyrównywanie szans i rozwijanie indywidualnego potencjału. Realizacja tych celów wymaga oparcia działań szkoły na przepisach prawa oświatowego, które określają ramy organizacyjne, obowiązki nauczycieli, dyrektorów i specjalistów oraz gwarantują uczniom dostęp do wsparcia. Niniejsze zestawienie 20 kluczowych aktów prawnych stanowi praktyczne narzędzie porządkujące wiedzę i wspierające codzienną pracę wszystkich nauczycieli, ze szczególnym uwzględnieniem dyrektorów i specjalistów.
Z artykułu dowiesz się m.in.:
- Jakie akty prawne tworzą ramy edukacji włączającej w polskim systemie?
- Gdzie szukać podstaw do dostosowania wymagań, organizacji rewalidacji i indywidualnego nauczania?
- Które przepisy precyzują obowiązki nauczyciela w zakresie dokumentowania wsparcia i pracy z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych?
- Które przepisy regulują liczebność oddziałów, czas trwania zajęć i planowanie godzin w arkuszu organizacji?
Pozostało jeszcze 94% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:
- Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
- Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
- Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
- Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
- Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.
Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się
Autor: Marta Wysocka
Redaktorka portalu ePedagogika.pl, specjalistka w zakresie prawa oświatowego, autorka i redaktorka kilkudziesięciu publikacji z zakresu edukacji i oświaty, prawa oświatowego oraz prawa pracy. Ukończyła prawo oraz filologię polską na Uniwersytecie Łódzkim.