Arkusz organizacji szkoły, zgodnie z określa dla poszczególnych oddziałów, między innymi: tygodniowy wymiar godzin obowiązkowych zajęć edukacyjnych, w tym godzin zajęć prowadzonych w grupach. Jeżeli od 1 września do szkoły będzie uczęszczał uczeń z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym, to w arkuszu organizacyjnym należy uwzględnić tygodniowy wymiar godzinowy zajęć wskazanych w ramowym planie nauczania.
Z artykułu dowiesz się m.in.:
- Jakie są kluczowe elementy arkusza organizacyjnego szkoły przyjmującej ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym?
- Jak wygląda realizacja podstawy programowej dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym w szkole ogólnodostępnej?
- Jaki jest tygodniowy wymiar godzinowy obowiązkowych zajęć edukacyjnych dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym?
- Jakie zadania ma dyrektor szkoły w zakresie planowania zajęć dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną?
Pozostało jeszcze 85% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:
- Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
- Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
- Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
- Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
- Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.
Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się
Autor: Katarzyna Lewandowska-Staroń
Pracownik nadzoru pedagogicznego, specjalista ds. specjalnych potrzeb edukacyjnych, dostępności, trener oświaty i kompetencji miękkich, ekspert ds. awansu zawodowego nauczycieli, egzaminator z listy OKE Warszawa, trener wspomagania w rozwoju kompetencji kluczowych, terapeuta pedagogiczny, nauczyciel języka polskiego, niemieckiego, historii, edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej, pedagog opiekuńczo – wychowawczy.