Punktowy system ocenia jest jednym z częściej stosowanych w szkołach, mimo że budzi to wiele wątpliwości. Jednym z częściej pojawiających się pytań jest to, czy można stosować go do uczniów z niepełnosprawnością intelektualną, którzy uczęszczają do szkół ogólnodostępnych. Dowiedz się, czy do ucznia z niepełnosprawnością intelektualną można stosować punktowy system oceniania.
Z artykułu dowiesz się m.in.:
- Czy uczniowie z lekką niepełnosprawnością intelektualną podlegają tym samym zasadom oceniania co ich rówieśnicy bez orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego?
- Które przepisy regulują ocenianie zachowania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim?
- Na czym polega dostosowanie wymagań edukacyjnych dla uczniów z lekką niepełnosprawnością intelektualną?
- Czy uczeń z lekką niepełnosprawnością intelektualną może otrzymać punkty ujemne za zachowanie na takich samych zasadach jak inni uczniowie?
- Jakie są zalecenia dotyczące oceniania zachowania ucznia z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego?
Pozostało jeszcze 78% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:
- Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
- Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
- Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
- Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
- Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.
Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się